Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nordax - era erfarenheter

Hej,
Jag har nyligen blivit beviljad ett samlingslån via resurs. Men skapade tråden för att diskutera kring Nordax. Helt ärligt, vilken rutten bank.
Hade innan inbetalningen idag ett lån på 250k. Betalade in 170k. Ränta 18,95%.

Kollade förra månadens faktura,
Inbet 3900kr
Amortering 59kr
Resten ränta. Heeeeeelt sjukt.

Haft lånet sedan dec 2021 och tagit kanske 4 betalningsfria månader och ändå är skulden idag densamma som dec 2021. Fyfan.

Egentligen ville jag använda en del av dom 170k för att lösa två mindre lån på swedbank och således ha färre fakturor. Men där är räntan 10% så körde in på Nordax.

Pratade med Nordax förra veckan kring sänkt ränta, var helt omöjligt trots att jag sa de kunde erbjuda mig ett nytt lån på 350k till 13%?
Nåja, jag hade ”varit en bra kund”. Vilket skämt.
Fullt fokus på att betala dom de sista 80k (som hon förövrigt skulle lägga på 15år?). Ja vet inte vad jag ska säga. Aldrig mer dom när jag är kvitt!

Nå, vad är era erfarenheter?

Tycker jag ser mål därifrån ganska ofta, tror deras kreditgivning är något slapp

Fick låna 150k av Nordax för två år sedan. Hade redan blancolån på 800k totalt och 3 ggr årsinkomsten i lån. Helt sjukt att dom var villiga att låna ut pengar egentligen, betalat 2500 kr i månaden sedan dess och lånet har minskat typ 500 kr....Ska släppa det hela vidare nu.

Tycker det blir tydligare och tydligare att det borde läras ut i skolan hur lån fungerar. Många tar lån med så låg månadskostnad som möjligt för att det ska gå runt. Hög ränta spelar inte heller någon roll för man tittar bara på månadskostnaden. Förstår inte vad betalningsfria månader innebär. Har själv en anhörig som tyckte ”det är bara att ta nya lån hela tiden så går det runt”…

De är dåliga. Trevlig kundtjänst, men deras affärsmodellen är katastrof.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp