Ni som tagit bolån hos Nordax, berätta ALLT!

Jag fick både bolån och samlingslån från Nordax. Efter att ha läst andras erfarenheter känns det som jag haft mycket tur.
Min handläggare fanns tillgänglig och svarade hyfsat snabbt.
Kan tänka mig att de vuxit för snabbt och inte har folk så det räcker.
Håller tummarna för er!

Allt som allt ca 4 veckor. Sitter nu i kö igen till nordax för att höra vart lånehandlingarna är och nu verkar det som att vår handläggare är på semester så nu blir det nån ny som vi måste ha kontakt med. Galet att det ska vara såna väntetider och nu under semestertider så har deras bolåneavdelning bara öppet mellan 9-13.

Dom vill säkert lägga mer tid på att ta handläggningen framåt snarare än att svar av telefon från folk som undrar hur status är

Kom fram till nordax efter ca 1 timme och dom sa då att avtalen skickades i tisdags. Och igår eftermiddag så plingade det på dörren, då hade jag fått en expressleverans från nordax med avtalen. Så allt gott och nu kan jag andas ut

Hur lång tid tog det från signering tills pengarna var på kontot?
Det var strul för mig då det var fel kontonummer så därför tog det lite tid. Men så fort jag fick rätt på det och signerade mitt avtal så tog det bara 2 dagar . Jättesmidigt var det

Kul att några haft lite framgång. För oss börjar det se mer och mer mörkt ut.
Nu har det gått två veckor sen vår handläggare sa att vi skulle fått besked.
Vad som stör extremt mkt förutom bristen på respons och återkoppling är att han skriver i mejl när vi väl får tag i honom ringer senare idag annars imorgon och vill inte ge någon ny information i processen. Sista vi fick höra var att han skulle sammanställa och skicka för slutbedömning. Men efter det har han inte svarat på några frågor eller återkopplat att han ens gjort det. Vi får känslan av att han inte ens har rört vårat ärende och därav undviker oss.
När vi som sagt hade pratat med kundtjänst sa ju personen där (efter och ha försvunnit från telefonen antagligen för rådgörande) att hon kunde se att han hade varit in på vårt ärende men inte mer. Detta var I tisdags det skulle skett.
Jag förstår att dom har högt tryck och att de är få och har mkt på sitt bord men gillar inte att de säger saker och sen inte genomför det. Om de ändå sitter och ska responsa ett mejl skriv inte ringer. Skriv bara då sammanställningen klar nu får vi avvakta för slutgiltiga besked. Så man vet om det sker något. Man vill ju inte få ett tvärt Nej I slutändan efter så lång väntetid och flera förhoppningar.

Hej
Jag hade en hel del blanco lån och krediter samtidigt som jag hade bolånet hos Swedbank. De ville inte slå ihop mina lån till ett. Så med hög belåning och låg inkomst blev det Bluestep.
Nu sedan ca fyra månader har jag flyttat bolånet till Nordax. Kanon service och 1,5% lägre ränta än Bluestep. Jag sparar ca 2000 kr i månaden jämfört med Bluestep. Jag kan verkligen rekommendera Nordax för dem som inte kan ta bolån hos vanliga banker.
Det låter intressant. Vill du berätta vilken nivå ränta du fick på Bluestep respektive Nordax?

Hejsan
Som föredetta anställd på Nordax så vill jag avråda Alla från att ha någonting med denna skämt bank att göra.

Den sinnessjuka personalomsättning Nordax har och den totala nonchalanta personalpolitiken samt strukturella problem gör att jag avråder från att vare sig spara pengar hos dom eller ta lån.

När vissa nyckelpersoner får kicken eller slutar så faller allting direkt. Ingen har koll på någonting och GDPR ska vi inte tala om. De har noll koll på vart personuppgifter finns och de interna processerna är ett skämt.

Välj en annan Bank, det finns betydligt bättre.
Härligt att du som t.o.m vart anställd eekar med dig. Jag delar samma åsikt som dig. NORDAX är ett skämt och jag har gjort så många klagomål och de har lovat ringa upp mig flera gånger för att de absolut inte vill att det ska gå till som det gör ändå ringer ingen upp mig. Jag skall så fort jag bara kan bli av med dessa avskum som behandlar en under all kritik när jag kan med andra ord nästa år då jag är student just nu. Jag blev så oerhört förvånad och arg rent ut sagt man kan inte ens tro att detta får pågå.

Tack Barajag för ditt svar!

Så skönt att det löste sig för er i slutändan!

Är det någon mer som har erfarenheter av bolån via Nordax och vill dela med sig?
Detta är modern slaveri, människor behöver inte säljas och jobba utan lön längre. Så jag NORDAX BANK de dra av räntan på min betalningen varje månad och lägger på ränta på saldo i mitten av månaden, jag kommer ingenstans. Jag amorterar och amorterar, jag är fast i slaveri, jag jobbar och NORDAX BANK känner pengarna. Tror att banken drivs av gangster, det är rena mafia.

Jag måste säga att för oss har Nordax fungerat. Ja, det tar lång tid för dem att handlägga. Den biten håller jag med om.
Men - att gå från Bluestep till Nordax ät dock ändå en sjuk jävla räddning av min partners ekonomi.

Sedan är Nordax bara ett steg på vägen. I augusti i år ska vi se till att flytta bolånet till en riktig bank. Typ LF. För då har min partners UC hämtat sig rejält från då jag började hjälpa hen i maj 2023.
Framförallt så har hen inget jäkla skuldsaldo (sista posten försvinner i maj).

Men visst - överlag så är väl alla "nischbanker" som har skuldsatta och personer med anmärkningar som nisch alltid ett problem i någon mån.

Min fru tog ett lån på 200.000 kronor från Nordax i september 2023 och ytterligare 100.000 kronor hösten 2024. Räntan är dock väldigt hög – vi betalar 4.400 kronor i månaden, varav 2.900 kronor går till ränta. Efter det senaste lånet har skulden minskat till 198.000 kronor, så något måste ha amorterats.

På 1,5 år har vi amorterat ned 102.000 kronor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp