Ni som tagit bolån hos Nordax, berätta ALLT!

Vi är besvikna på Nordax, sålde hus för ca 2,5 miljoner för drygt 2 år sen. Fick beviljat nytt lånelöfte på 1,8 miljoner men valde att köpa hus för under miljonen.
Nu har vi rustat upp huset och INTE dragit på oss fler lån. Värdet har ökat 450000:- vi önskade då baka in en del blancolån samt använda 200000kr till fönsterbyte och lite till fix i nya huset.fönsterbyte bland annat.
Blev då nekade ..
Denna planen berättade vi när vi sålde förra huset som vi hade på rörlig ränta, vi drog på oss massa lån under en period i hopp om att hålla oss flytande men till slut gick det inte.
Nu i samband med det nya husköpet sänkte vi bolånekostnaden med 12000:- och har använt allt vi fått över till renovering i hopp om att äntligen kunna baka in blancolån och få en sund ekonomi. Men då helt plötsligt var våra inkomster för låga trots att det nya bolånet inte ens hade landat på 1,1 miljoner efter utökningen.
Stabila jobb tillsvidare på oss båda och rimliga löneökningar under dessa 2 år.
Jobbat extra under tiden och kämpat som tusan.

jag får inte ihop det, vad ska vi göra någon som har tips?
Nordax ville betala av blancolån med hela utökningen på 450000:- vilket är klokt men det hade varit skönt att kunna rusta upp med fönsterbytet och slappna av, vi har verkligen levt snålt under renoveringstiden.

anvönder vi 200000:- för renovering och 250000:- för att betala av blancolån så landar vår ekonomi på ett riktigt bra överskott när alla räkningar betalas.
Borde jag inte nämnt att vi hade SMS lån till dom? ”Skrämde” jag bort dom pga det, jag ville mest vara ärlig för smslån är galet dyrt och ställer till det
Kör på Nordax idé och byt sen till en vanlig bank och utöka bolånet där istället.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp