Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ni som sökt om skuldsanering hur mkt skulder har ni haft samt historia?

Hej,

Jag har skulder hos kronofogden på ca 120 tusen kr. Har fast jobb,jobbar heltid. Har löneutmätning men det är knappt så det dras något varje månad pga av vabb osv. Jag har en hög hyra med o har inte fått tag på billigare lägenhet pga av skuld hos kronofogden..Vilket gör att min skuld nästan aldrig minskar.

Har ansökt om skuldsanering för 3 månader sen men väntar på besked. Hur såg de ut för er när ni ansökt? Hur mkt skulder hade ni? O vad är det kronofogden kollar på?

Jag har inget spelmissbruk.

Jag har aldrig spelat elr haft spelmissbruk.

Fast jobb och skuld på 120 000Sek?
Tveksam att kuldsanering är aktuellt med en skulden.
Kanske KFM tänker annorlunda med det bör ju gå att betala bort inom "rimlig tid" (vad det nu är?)

Hej,

Jag har skulder hos kronofogden på ca 120 tusen kr. Har fast jobb,jobbar heltid. Har löneutmätning men det är knappt så det dras något varje månad pga av vabb osv. Jag har en hög hyra med o har inte fått tag på billigare lägenhet pga av skuld hos kronofogden..Vilket gör att min skuld nästan aldrig minskar.

Har ansökt om skuldsanering för 3 månader sen men väntar på besked. Hur såg de ut för er när ni ansökt? Hur mkt skulder hade ni? O vad är det kronofogden kollar på?

Jag har inget spelmissbruk.

Jag har aldrig spelat elr haft spelmissbruk.
Hur mycket får du ut netto? Hur hög är hyran? Hur mycket dras i löneutmätning? Hur många barn och hur kommer det sig att du måste vabba så mycket? Och då borde du väl få från försäkringskassan istället. Betala in självmant på dina värsta skulder så borde det väl gå att bli av med 120000.

Lön på 21 efter skatt...hyra 14 tusen med el. Ett av barnen är väldigt sjuk i perioder därför de knappt dras nå av löneutmätningen o skulden minskar aldrig :(

Pratade med kronofogden förra veckan o då sa dom att dom kollar inte på själva skuld saldot så får se vad dom ger för besked om min ansökan:(

Lön på 21 efter skatt...hyra 14 tusen med el. Ett av barnen är väldigt sjuk i perioder därför de knappt dras nå av löneutmätningen o skulden minskar aldrig :(

Pratade med kronofogden förra veckan o då sa dom att dom kollar inte på själva skuld saldot så får se vad dom ger för besked om min ansökan:(
Hur många vuxna och hur många barn i hushållet? Du får väl barnbidrag och underhåll/alternativt en inkomst till i familjen? Tror inte de godkänner en så hög boendekostnad om ni inte bor i Stockholm.
En sak till, skuldsaneringen räknar på att du får ut hela din lön när de räknar på din betalningsförmåga. Vabb, sjukdagar etc ska täckas av en buffert och betalfria månader.

Jag och mina 2 barn i hushållet. Får inte tag på billigare lägenhet, jag har sökt o kollat runt men ingen vill hyra ut pga av skuldsaldo hos kronofogden :(

Får lön och halva barnbidraget.

Du kanske kan ta extrajobb när det går?
Byta jobb till ett med högre lön?

Själv hade jag runt 1 miljon i lån/krediter när jag sökte.

Jag och mina 2 barn i hushållet. Får inte tag på billigare lägenhet, jag har sökt o kollat runt men ingen vill hyra ut pga av skuldsaldo hos kronofogden :(

Får lön och halva barnbidraget.
Varför får du bara halva barnbidraget? Och inget underhåll? Om du inte får det underhåll du har rätt till kommer du få avslag på skuldsanering.

Kom på själv att du i så fall har barnen halva tiden förstås! Men då räknas ditt förbehåll också på halva kostnaden för barnen.

Har barnen varannan vecka och jag jobbar heltid jobbar helger o vardagar så väldigt svårt o få tag på extra jobb :/ hyran e hög o sen när de blir vabb o sjukfrånvaro så blir lönen mindre och löneutmätning kan då inte dras elr så blir de bara en jätte liten summa :( så skulden minskar ju inte mkt alls :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp