Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ni som har Tandolån

Hej
Har försökt läsa så mycket som möjligt här i forumet om detta företag. Hittar inget mer efter 2022. Det är ju bara mail/smsrobot som skickar/svarar. Har haft lånet ett tag. Fått skuldsanering och då blir det min borgensman som betalar nu, sen får jag betala tillbaka till den när jag fått bra ekonomi igen, det är vi överens om. Borgensman fick nytt bankkort och sen dess, detta hände förra månaden, så vill de att kortet ska öppnas för internetköp. När vi ansökte om lånet angavs ju ett kontonummer där de då eventuellt skulle dra från borgensman om jag inte kunde betala. Det har fungerat fram till nu, när den fick nytt kort. De skickade en länk där jag var alldeles för snabb att ange nya kortuppgiterna. Efteråt kändes det helt fel direkt. Senare kom det att kortet måste öppnas upp för internetköp. Borgensman har aldrig använt sitt kort för internetköp, inte på det tidigare och inte på det nya. Detta verkar ju jättekonstigt. Ringer min vanliga bank, de svarar att kort och bankkonto har inget med varann att göra, då det har varit aktuellt med autogirodragning. Vi kommer inte öppna upp för internetköp såklart
Jag vill höra mer från er som har detta lån.
Kan man sluta betala helt med tanke på hur detta 'företag' sköts numera? Detta är ju inte seriöst på nåt vis. Är det uppköpt? Kan de driva in pengar ändå? Går det verkligen vidare till Inkasso/Kfm?
Någon som är/varit i den processen?

Jag vet faktiskt inte om Tandoo har skickat någon till KFM.

Någon som har koll?

Befintliga kunder hänvisas tydligen till Banky. Öppna för internetköp, det avgör man själv om man vill eller inte.

Befintliga kunder hänvisas tydligen till Banky. Öppna för internetköp, det avgör man själv om man vill eller inte.
Ok, har inte fått nån info att man blir hänvisad dit. Känns ju sådär att öppna upp ett kort för internetköp när det funkat felfritt fram tills nu. Speciellt nu, när man inte vet...Då kan de ju använda kortet 'hur som helst'....lite konstigt tycker jag ändå.
Ingen här som har nån mer input?

Jag vet faktiskt inte om Tandoo har skickat någon till KFM.

Någon som har koll?
Märkligt att ingen ger nån feedback på det här. Kanske ingen här inne som är kund hos dessa?? Slutade iallafall betala i augusti. Sista meddelandet kom i oktober :)

Märkligt att ingen ger nån feedback på det här. Kanske ingen här inne som är kund hos dessa?? Slutade iallafall betala i augusti. Sista meddelandet kom i oktober :)

Intressant, du har inte hört något eller fått något på inkasso sedan dessa? Ingenting?

De skickade flera meddelanden, jag svarade inte. Helt klart inte nåt seriöst bakom. Läs gärna de äldre inläggen, där redan då någon slutade betala

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp