Kunde du redan idag ansöka om lägre belopp eller var du tvungen att vänta tills imorgon?Ja jag tänkte göra det. Ska prova på 30k på min gamla kreditgräns, hoppas på det verkligen![]()

Förstår dig till fullu! Men bättre att lida en tid än att gräva sig djupare ner!Det har du rätt i,tyvärr så har jag svårt att få lån. Har inte lyckats få samlat på alla lån än. Men försöker betala de nu gå gott det går. Sitter nu i djupt hål men det är så svåra tider...![]()

Riktigt skämt till aktör. Alla här som har Luma (Lumify, Credifi, Binly) borde gemensamt släppa lånet/lånen samtidigt och vägra betala. När det går till Inkasso överklaga på förutsättningarna att dom aldrig gjort en riktig kreditprövning om deras hutlösa månadskostnader är rimligt att betala i i min situation. Kan inte alla bara släppa dessa nu i Juli kollektivt?Som någon sagt tidigare så avråder jag starkt att göda dessa företeag. Dom livnär sig på personer som absolut inte behöver ett lån till.
Med den värsta tänkbara ränta osv. som finns.
Dom fick till och med för ~ 1 år sedan
Luma Finans AB varnas för bristande kreditprövning
Bristande kreditprövning: 6 april 2022 - Konsumentverket varnar Luma Finans AB för bristande kreditprövning. Varningen är förenad med en sanktionsavgift på 4 500 000 kronor. Företaget har använt varumärket Lumify.
För att läsa föreläggandet med diarienummer 2021/829, kontakta registraturen på konsumentverket@konsumentverket.se.
Kort och gott så sket dom i hur högt belånade folk var.
Har för mig att dom även kringgår ockerränta genom att kalla saker avgift istället.
Väljer du att låna från Luma Finans så sitter du förmodligen i skiten redan & kan inte få lån någon annanstans. Men tro mig. Ett lån hos dessa kommer så småningom göra ditt liv ännu mer åt helvete. Du kommer förmodligen kunna betala av nästa faktura, kanske även den därpå och någon till. Därefter är pengarna slut och du kommer inte få lån någon annanstans.
Hur gick det? Kunde du ansöka om 30k igen?Ja jag tänkte göra det. Ska prova på 30k på min gamla kreditgräns, hoppas på det verkligen![]()