Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ni som har lån hos ONEA,har lite frågor.

Är onea o vivus samma företag?
Har vivus o onea likadana villkor? Dvs hos vivus måste man förlänga sitt lån nästan upp till ett år innan avbetalnings plan...är onea likadana elr kan man betala månadsvis?

Det är en myt att man måste förlänga i ett år innan avbetalningsplan, på sistone verkar de även mjuknat när det gäller planer på längre tid än 6 månader.

Jag fick inge avbetalningsplans hos vivus förut fast jag hade förlängt åtta månader...efter ett år blev de avbetalnings plan..men kanske anorlunda nu:)

Men har onea samma stuk som vivus att om man lånar där äre o betala tebax direkt elr förlänga?

Vivus inkasso ska man prata med ang avbet plan om lånet går så långt. De frågar en nu vad man själv känner att man kan betala av, inte på hur många månader. Tycker de e bra o göra med:)

Hej jag fick avbetalningsplan 1000 kronor i månaden hade lånat maxbelopp hos Vivus hade inte gjort någon förlängning. Inväntar inkassokrav hos Onea vet inte hur det blir där.. De har ju 4finance båda så borde inte skilja så mycket.

Talade med 4finance inkasso idag har ett onealån som jag inte har kunnat betala på i 4 månader. Trodde inte att jag skulle kunna få till en bra avbetalningsplan, men det fick jag. Kommer att få betala 500 maj juni sen 1000 augusti till mars då ska vi höras igen för att se hur vi ska lägga upp resten. Fick det räntefritt med

Hur lade du upp det i samtalet?
Sa du tex att du vill ha det räntefritt?

Va bra! :) jag fick ett likadant på Vivus.. Har ett lån på 9000 och betalar 600 i månaden.

Talade med 4finance inkasso idag har ett onealån som jag inte har kunnat betala på i 4 månader. Trodde inte att jag skulle kunna få till en bra avbetalningsplan, men det fick jag. Kommer att få betala 500 maj juni sen 1000 augusti till mars då ska vi höras igen för att se hur vi ska lägga upp resten. Fick det räntefritt med

Var detta efter att du betalat ett antal förlängningsavgifter eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp