Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ni som haft inledande - motsatte sig någon borgenär er skuldsaneringsansökan (och vem isåfall)

En fråga!

Ni som har haft inledande utav Skuldsanering - har ni haft aktörer som motsatte sig att ni fick inledande alternativt betalplan / slutgiltigt utfall?

Vem i sådanafall och varför?

Har förstått att Brottsoffermyndigheten ofta gör sin röst hör men hur är övriga Inkassobolag, banker och så vidare?

En fråga!

Ni som har haft inledande utav Skuldsanering - har ni haft aktörer som motsatte sig att ni fick inledande alternativt betalplan / slutgiltigt utfall?

Har förstått att Brottsoffermyndigheten ofta gör sin röst hör men hur är övriga Inkassobolag, banker och så vidare?
Är det din första fråga här på forumet? ;)

Har nog blivit ett par tusen ha ha ha ha.

En fråga!

Har inledande just nu, godkände betalplan i början av februari.
Inte hört något om någon motsatt sig, men uppdaterar vid avslag/beslut framledes. :)

Jag hade en borgenär som motsatte sig mellan betalplan och beviljad skuldsanering.
Resultatet blev att det drog ut på beskedet ca en månad. Nu var detta snart 3 år sedan så jag vet inte hur det är nu. Men det är nog olika för alla.
@Terry_ jag vet att det är jobbigt, vi är många som varit där! Men försök att tänka positivt!

Då är du snart i mål! Grattis!

En fråga!

Jag hade en som motsatte sig och som gjorde att tiden mellan inledande och beviljad drog ut på tiden. KFM "dömde" till min fördel.
Det var PRA-group om jag inte missminner mig.

Senast ändrad:
Minns du varför dom motsatte sig?
Dom tyckte att jag hade haft löneutmätning för kort tid samt att jag inte hade kontaktat dom för en avbetalningsplan.
Jag svarade KFM varför jag inte kontaktat dom vilket var pga avbetalningsplaner inte hade hjälpt mig med 27 olika skulder. Jag hade fått nej från flera tidigare och såg ingen anledning att fortsätta då jag inte hade kunnat betala avbetalningsplaner heller.
Detta var snart sju år sedan så mitt minne kan svika lite men i princip var det så :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp