Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ni som fått lån på Remember/Balanzia

Ni som fått samlingslån på Remember/Balanzia, vilka förutsättningar har ni haft? Tänker främst på er som haft sämre betyg? Hur många UC ff och hur mkt i UC-score?
Ska snart söka samlingslån och skulle behöva lite kött på benen innan jag söker :)

Jag fick med dåliga förusättningar på Balanzia. Typ 12% UC-Risk. Betalningsanmärkning och 6 UC-FF.-

Jag fick 100,000 kr med dessa förutsättningarna;
Inkomst: 241500 kr
Underskott: 21100 kr
Riskprognos: 3,38 %
UC-core: 528
Anmärkningar: 1 st. (Försvinner april -19)
Skuldsaldo: 0 kr (inget historiskt heller).
Lån: Inga lån.
Krediter: 1 st. - 10761 kr (Qliro).
Förfrågningar: 12 st.

Ökade sedan med 50,000 kr (så totalt blev 150,000 kr) med dessa förutsättningarna:
Inkomst: 241500 kr
Underskott: 21100 kr
Riskprognos: 3,24 %
UC-core: 528
Anmärkningar: 1 st. (Försvinner april -19)
Skuldsaldo: 0 kr (inget historiskt heller).
Lån: 100,000 kr.
Krediter: 1 st. - 11188 kr (Qliro).
Förfrågningar: 9 st.

Jag lånade 150 000 av Balanzia den här veckan (löste in alla skräplån och har en slant kvar som jag tänkte använda till att byta bil). Fick 7,5 % ränta.

Förutsättningar: 3,1 i UC, 546 000 inkomst, 3 betalningsanmärkningar, 0 ff, inga synliga krediter förutom ett outnyttjat kreditkort.

Jag fick med dåliga förusättningar på Balanzia. Typ 12% UC-Risk. Betalningsanmärkning och 6 UC-FF.-
Hur mycket lånade du? Jag har typ 15 i UC-risk i dagsläget, men bör minska tack vare många FF som försvinner inom kort. Ingen betalningsanmärkning.

Jag lånade 150.000 kronor.

Någon som vet vad Balanzia/Remember har för "max" UC score / antal FF?

Tro att det var 15% hos Balanzia när jag pratade med dom sist.

Mailade dem i januari då sa dem 20%. Kan ha ändrats.

Kan säkert stämma, jag låg där omkring. Hade inte alls bra förutsättningar och ett par anmärkningar när dom beviljade mig. Sjukt långsamt går det att amortera iallafall. Känns som att skulden knappt minskar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp