Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ni som blev beviljad skuldsanering

Jag fick ett sms idag från kronefogden. Men jag undrar om man får beslut via sms först sedan skickas det till kivra. För det står inget på kronefogdens hemsida och mina skulder är fortfarande kvar.

Jag har aldrig fått något sms från KFM, all information skedde via Kivra för mig.

Jag fick ett sms idag från kronefogden. Men jag undrar om man får beslut via sms först sedan skickas det till kivra. För det står inget på kronefogdens hemsida och mina skulder är fortfarande kvar.
Vad står det i smset då?

Det är från min handläggare. Vill meddela dig att (Kronofogden) beslutar om skuldsanering för dig idag. Beslutet kan överklagas inom 3 veckor från den dagen beslutet fattades.

Det är från min handläggare. Vill meddela dig att (Kronofogden) beslutar om skuldsanering för dig idag. Beslutet kan överklagas inom 3 veckor från den dagen beslutet fattades.
Okej, hur har din handläggare kommunicerat tidigare i processen? Beslutet bör ju komma på kivra tänker jag.. Hur kom beslutet när du fick besked att du fått inledande tex? är själv bara i inledande-fasen men har ju fått allt från KFM tidigare via kivra.

Nu har de gått ett tag. Så då kan jag berätta hur det verkligen gick till för mig.

Fick sms på morgonen om att de skulle ringa.
Jag pratade med en trevlig kille i telefon, han meddelade rätt snart att han tyckte det lutade åt en sanering. Sa att han skulle räkna lite, så ringer han upp senare.

10-15 minuter senare ringde han.
Meddelade att jag får inledande, sedan att det kommer komma papper på kivra om detta.

Lättnaden var fullständig!

Fick sedan allt på kivra framledes.

Mejlade in att jag godkände betalplan.
Fick mejl på kivra om beslut

Okej, hur har din handläggare kommunicerat tidigare i processen? Beslutet bör ju komma på kivra tänker jag.. Hur kom beslutet när du fick besked att du fått inledande tex? är själv bara i inledande-fasen men har ju fått allt från KFM tidigare via kivra.
Ansökt september 2023
inledande 13 mars och betalningsplan i juli
Jag antar beslutet blev tagen idag. Det tar tid tills den kommer på kivra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp