Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ni som ansökt stort samlingslån på Nordea

Det finns en del här på forumet som har blivit beviljade.
Jag hade mitt möte med en handläggare nyligen skuld på 1.000.000 kr, inkomst 580.000kr inga anmälningar eller dylikt, men fick avslag.
Anledningen är att kalkylen inte går ihop. Han har räknat att jag går i minus 13500kr enligt kalkylen. De har kalkyl enligt konsumentverket sa hon, men det var inte samma kalkyl som jag har sett på konsumentverkets hemsida. Enligt banken så går det 2000kr i månaden till ”lunch”. På min fråga vad detta innebär så svarar hon att det är när man äter lunch ute… övriga livskostnader går till 20500kr för familj med ett barn, enligt Nordeas kalkyl.
Okej, trist. Inga bra besked inför mitt möte.. Får hoppas min inkomst kan täcka lite så kalkylen går ihop. Men egna kalkyl säger att jag har ca 24.000 kr efter allt är betalt exklusive lån, vilket gör att jag utan problem kan betala Nordea 15.000 kr/mån eller mer än så.. Hade du fysiskt eller digitalt möte? Hur kom du i kontakt med handläggaren?

Okej, trist. Inga bra besked inför mitt möte.. Får hoppas min inkomst kan täcka lite så kalkylen går ihop. Men egna kalkyl säger att jag har ca 24.000 kr efter allt är betalt exklusive lån, vilket gör att jag utan problem kan betala Nordea 15.000 kr/mån eller mer än så.. Hade du fysiskt eller digitalt möte? Hur kom du i kontakt med handläggaren?
Det var digitalt, och bokat via deras kundservice.
Du kanske har bättre förutsättningar (lön mm), men de räknar boende, övriga utgifter och det landade på nästan 25000kr, plus har de räknat ränta på 8% för att banken tar större risk. Med detta, kommer man upp till ca 45000 kr i månaden.
som sagt, när jag räknade enligt konsumentverkets hemsida så hade jag ungefär lika mycket pengar över som du har, men sen insåg jag under mötet att min kalkyl (utifrån konsumentverket) skiljer sig från deras.
vad har du för förutsättningar?
jag önskar dig stort lycka till iaf, hoppas att du kommer att lösa det!

Det var digitalt, och bokat via deras kundservice.
Du kanske har bättre förutsättningar (lön mm), men de räknar boende, övriga utgifter och det landade på nästan 25000kr, plus har de räknat ränta på 8% för att banken tar större risk. Med detta, kommer man upp till ca 45000 kr i månaden.
som sagt, när jag räknade enligt konsumentverkets hemsida så hade jag ungefär lika mycket pengar över som du har, men sen insåg jag under mötet att min kalkyl (utifrån konsumentverket) skiljer sig från deras.
vad har du för förutsättningar?
jag önskar dig stort lycka till iaf, hoppas att du kommer att lösa det!
Okej! Ja dom där kalkylerna dom räknar på tar väldigt mycket marginal.

Hyra på 5000 mat 5000, resa 1000, telefon/internet 1500 - sen är det lånen då.. Men som du skrev, boende + övriga utgifter 25.000kr är jag inte i närheten av hur mycket dom än räknar.

Vi får se om en månad vad dom säger, har en ff som försvinner om tre veckor jag ska vänta ut först

Möte bokat imorgon.. Någon som testat samla lån vid Nordea sedan ny deklarationen uppdateras?

Möte bokat imorgon.. Någon som testat samla lån vid Nordea sedan ny deklarationen uppdateras?
Lycka till!

Tänk på att vara tydligt med att du vill samla allt du har och bli helhetskund hos Nordea om dom kan hjälpa dig.

Alla lån, kreditkort, tjänstepensioner, lönekonto, debitkort, sparkonto, isk konto, barnsparkonto, hem, fordon & liv försäkring etc.

Lycka till!

Tänk på att vara tydligt med att du vill samla allt du har och bli helhetskund hos Nordea om dom kan hjälpa dig.

Alla lån, kreditkort, tjänstepensioner, lönekonto, debitkort, sparkonto, isk konto, barnsparkonto, hem, fordon & liv försäkring etc.
Tack! Ja, ska vara tydlig med det. Har dock en känsla att dom i grund och botten lutar sig mot kalkyler och siffor oavsett hur mycket jag flyttar över och kan påvisa att jag alltid skött mig (aldrig krf, anmärkningar, inbetalningar i tid osv).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp