Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ni med skuldsanering

Okej, hur mycket fick ni behålla i månaden totalt
Man behåller för boendekostnad, ev kostnader för läkem o sjukv upp till högkostnadsskydd + förbehållsbelopp. Har man resor till o från jobb behåller man oxå peng för det. ev barn påverkar oxå hur mkt man behåller.
Det finns uträkning på KFM:s hemsida där du kan se på ett ungefär.
Det är ointressant vad vi behöll då våra saneringar är klar sen mer än 2 år.

Okej tack. Är rädd att de ska bli mindre än vad man har nu vid löneutmätning bara

Okej tack. Är rädd att de ska bli mindre än vad man har nu vid löneutmätning bara
Uträkningen är nog samma för löneutmätning och skuldsanering. Sen betalar man skuldsaneringen 10 månader per år, och får även behålla några hundra i buffert. Så slår man ut det på 12 månader så behåller man nog mer vid skuldsanering än utmätning.

Om du har fått inledande har du väl fått en preliminär summa som du skall betala? Så du borde veta om den är högre eller lägre än din löneutmätning..

Hej
Nej jag har inte fått någon Summa än, har inledande Sen någon månad

Hej
Nej jag har inte fått någon Summa än, har inledande Sen någon månad
Konstigt, hur skall Du då kunna betala vid inledande. För man betalar sista vardagen månaden efter inledande (om den inte är betalningsfri), så har jag för mig det står i pappret.
Det borde stå i beslutet gällande inledande av skuldsanering, surt att missa en betalning vid inledande...

Det står i inledandebeslutet hur mycket du ska betala, vart du ska betala och med vilket ocrnummer.

Än så länge bara fått att löneutmätning är avslutat, sen har hon bett oss komplettera Mee lönespecar så inget mer har vi hört

Än så länge bara fått att löneutmätning är avslutat, sen har hon bett oss komplettera Mee lönespecar så inget mer har vi hört
Men du har fått beslut om inledande? Det borde ändå stå någon summa där som du ska börja betala...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp