Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ni med skuldsanering

Hej

Ni Med skuldsanering:
Hur mycket betalar ni varje månad?

Hur funkar det med skatteåterbäring?

Hur lever Ni när ni fått beslut på skuldsanering? Får man jobba extra etc

Har fått inledande men väntar nu på nästa drag, har skickat in lönespec då jag har både ob och bonussystem på min lön. Börjar bli lite orolig för vad som kommer ske.

Hej

Ni Med skuldsanering:

Har fått inledande men väntar nu på nästa drag, har skickat in lönespec då jag har både ob och bonussystem på min lön. Börjar bli lite orolig för vad som kommer ske.
Du får ju inte tjäna mer än uträkningen, så jobba extra och tjäna mer skulle därmed kräva omprövning. Visst, men får ha normal löneökning årligen, men att ta ett extrajobb under skuldsanering är nog inte att rekommendera, om Du inte omprövar gällande förhöjd inkomst.

Tack! Vet du något om de andra jag frågade?

Hej

Ni Med skuldsanering:

Jobba extra får du ju göra men om ditt betalutymme ökar med 4000-5000 kr per månad stadigvarande behöver du ompröva. Jag jobbade extra då o då under min sanering. Omprövade aldrig då jag inte kom upp i så stora summor utslaget på 1 år.
Det är ointressant hur mkt andra betalar på sin sanering. Det beror ju på inkomst, kostnader för fasta utgifter, ensamstående el sambo/gift, barn el inte, resor till o från jobb osv..Det kan ju t o m bli 0 kr el 0-plan om inte inkomsten räcker till.
Gällande skatteåterbäring så när saneringen är beviljad behåller man det man ev får tillbaka. Dock ska man inte räkna med några stora summor då de flesta borgenärer räknar av inbetalningarna mot kapital i första hand. Så har du inte avdrag för resor så kan det bli 0 kr. Jag fick dock tillbaka runt 4000-5000 kr/år i återbäring under min sanering. Hade några borgenärer som räknade av mot ränta.

Senast ändrad:
Tack, det är mest att jag är nyfiken på hur de blir gentemot när man hade löneutmätning. Är gift med bra inkomster

Okej, hur mycket räknat de som buffert varje månad?

Okej, hur mycket räknat de som buffert varje månad?
Det är olika. Ingen bestämd summa som gäller för alla. Jag o maken hade 700 kr var. Men man ska ju komma ihåg att bufferten plus bet.fria månader ska täcka ev inkomstbortfall tex vid sjukdom el andra oförutsedda utgifter.

Okej, hur mycket fick ni behålla i månaden totalt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp