Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ni med löneutmätning

Hej,
Jag har en fråga till er som har utmätning på er lön, hur lång tid tog det efter ni skickat in redogörelsen för ekonomi osv till Kronofogden, tills det tickade igång? Ungefär.. Ett par dagar eller några veckor?

Någon utmätning har jag inte, men jag skulle säga att det beror på arbetsbelastningen hos KF, spannet är nog allt mellan samma dag och en månad. Sen är ju texten i beslutet att det gäller omedelbart, men om löneutmätningsbeslutet görs säg den 18e en månad, så kommer inte arbetsgivaren kunna ändra lönekörningen, så den lönen klarar sig ograverad.

Hej,
Jag har en fråga till er som har utmätning på er lön, hur lång tid tog det efter ni skickat in redogörelsen för ekonomi osv till Kronofogden, tills det tickade igång? Ungefär.. Ett par dagar eller några veckor?

För mig blev det beslut den 27 och första dragningen skedde månaden efter. Det beror även på när din löneavdelning gör sin körning vilket oftast sker runt den 10 i varje månad.

Senast här om dagen såg jag en där det legat som skuldsaldo sedan slutet av maj och ingen utredning verkar ens ha påbörjats.

Så man redogör inkomst osv först, sen fattas ett beslut där emellan? Ett beslut som så klart blir "vi kommer ta av din lön" men ändå..

Så man redogör inkomst osv först, sen fattas ett beslut där emellan? Ett beslut som så klart blir "vi kommer ta av din lön" men ändå..

Emellan vad?
Efter redogörelsen fattas beslutet, redogör man inte så kommer kronofogden att utreda och sen besluta om utmätning

kan vara bra att veta att besluten skickas till rätt många ställen
1. Dig
2. Din arbetsgivare
3. Alla som har skulder för indrivning på dig hos kfm.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp