Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ni med löneutmätning/skuldsanering, hur överlever man sommaren?

Bävar inför sommaren, har inledande skuldsanering. Hur ska man överleva den ekonomiskt? Man kommer dels få ut mycket mindre i lön pga semester. Samt att det är alltid mer utgifter på sommaren. Man vill även kunna göra något roligt.. åka iväg och fiska, gå på tivoli med barnen osv.. hur går era tankar inför sommaren?

Jag delar din känsla. Sommar och semester är för min del tyvärr mer förknippat med bävan än förhoppningar. För egen del försöker jag hålla koll på gratis aktiviteter för barn i staden där jag bor. Brukar ta med barnen till biblioteket vid dåligt väder, där det alltid finns något kul för barnen att göra. Utöver det finns det ju andra aktiviteter som är gratis -eller som inte kostar så mycket. Bada, fiska och rent allmänt njuta av den fina natur vi har i Sverige. Försöker ha som målsättning att det ska vara meningsfulla och värdeskapande aktiviteter för mina barn, snarare än att det ska kosta så mycket :)

Bävar inför sommaren, har inledande skuldsanering. Hur ska man överleva den ekonomiskt? Man kommer dels få ut mycket mindre i lön pga semester. Samt att det är alltid mer utgifter på sommaren. Man vill även kunna göra något roligt.. åka iväg och fiska, gå på tivoli med barnen osv.. hur går era tankar inför sommaren?

Arbetar man så brukar man ha betald semester, då får man faktiskt ut mer pengar...
Med skuldsanering har du dessutom betalningsfri månad 2 gånger om året och du har mer pengar över än med utmätning då du har extra buffert.

Som sagt ovan. Bad, fiske, hemester, umgänge med barnen. Man måste inte åka till Fiji för att må bra.

Arbetar man så brukar man ha betald semester, då får man faktiskt ut mer pengar...
Med skuldsanering har du dessutom betalningsfri månad 2 gånger om året och du har mer pengar över än med utmätning då du har extra buffert.
Nej inte nödvändigtvis. Jag förlorar då jag har semester. Flera tusen faktiskt. Jag jobbar natt och har jag semester i 4 ve får jag inget ob utan bara grundlönen. Får ett semesterdagstillägg som inte är i närheten av ob:t per natt jag förlorar.

Nej inte nödvändigtvis. Jag förlorar då jag har semester. Flera tusen faktiskt. Jag jobbar natt och har jag semester i 4 ve får jag inget ob utan bara grundlönen. Får ett semesterdagstillägg som inte är i närheten av ob:t per natt jag förlorar.
Inget eller dåligt kollektivavtal? OB ska ju vara semester grundande. Så i regel är det ingen förlust av inkomst att ha semester.
Men det finns ju undantag.

Inget eller dåligt kollektivavtal? OB ska ju vara semester grundande. Så i regel är det ingen förlust av inkomst att ha semester.
Men det finns ju undantag.
Jag jobbar inom vården o detta är inget undantag. Det är så här det ser ut för oss som jobbar obekväm tid inom offentlig sektor. De som jobbar dagtid förlorar inte men vi som jobbar natt förlorar inkomst.
Har jobbat natt i 30 år så tro mej...jag vet hur det funkar. Väldigt många år före skuldsaneringen som jag bara tog enstaka pass semester och ist tog ut i pengar för att jag inte hade råd ha regelrätt semester.

Jag jobbar inom vården o detta är inget undantag. Det är så här det ser ut för oss som jobbar obekväm tid inom offentlig sektor. De som jobbar dagtid förlorar inte men vi som jobbar natt förlorar inkomst.
Har jobbat natt i 30 år så tro mej...jag vet hur det funkar. Väldigt många år före skuldsaneringen som jag bara tog enstaka pass semester och ist tog ut i pengar för att jag inte hade råd ha regelrätt semester.
Du bör kolla med ditt fack och löneavdelning. Även OB ska vara semesterlönegrundande.

När jag har semester förlorar jag inga pengar. Jag får dessutom mer pengar, eftersom jag får semester ersättning för varje semester dag jag tagit ut.
visst, i mitt fall förlorar jag lite eftersom jag kombinerar semester och föräldraledigt, men det är ju självförvållat.
Jag har skuldsanering, och är inne på mitt sista år.
Jag minns när jag var i början av denna processen, och folk härinne var noga med att betona att det är en ekonomisk rehabilitering att ha en skuldsanering.
Man lär sig ”husa” med pengarna man har. Man lär sig spara. Sedan har du ju två månader om året som är betalningsfria. Vilket är guldvärt.

Du bör kolla med ditt fack och löneavdelning. Även OB ska vara semesterlönegrundande.
Det är så här det ser ut för oss inom vården!!! Ob är semgr ja men det täcker inte inkomstbortfallet som blir pga uteblivet ob under semester. Jag får betydlig mer i ob per natt än jag får ut i semers, speciellt om det är helgnatt. Så här är verkligheten... fackansluten o kollektivavtal så det är inga konstigheter den vägen.
Inget ovanligt
Finns nog fler nattarbetare här inom offentlig sektor som kan skriva under på det.
Inte ovanligt bland mina kollegor att man delar upp semestern för att det ska göra minsta möjliga ekonomiska skada.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp