Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ni med löneutmäting?

Det varierar. När jag jobbade på Trygg-Hansa fick jag behålla 11.000 eller något medan KFM tog allting över, vissa månader 30.000 vissa månader 50.000
I min sambos fall är det tvärtom - KFM tar en summa allt över behåller hon själv.

Det varierar. När jag jobbade på Trygg-Hansa fick jag behålla 11.000 eller något medan KFM tog allting över, vissa månader 30.000 vissa månader 50.000
I min sambos fall är det tvärtom - KFM tar en summa allt över behåller hon själv.
Okej för jag tänkte om det lönar sig att jobba extra och få in några kronor mer att leva på en månad! Samtidigt om dom drar mer pengar minskar ju skulden förhoppningsvis lite fortare!

Normalt sätt så gör dom nog som i min sambos fall tror jag. Anledningen till varför man gjorde som dom gjorde i mitt fall handlar lite om att min lön varierade så kraftigt.
Du är på väg att släppa allt till KFM?

Normalt sätt så gör dom nog som i min sambos fall tror jag. Anledningen till varför man gjorde som dom gjorde i mitt fall handlar lite om att min lön varierade så kraftigt.
Du är på väg att släppa allt till KFM?
Försöker undvika! Men det är tufft och som många andra skrivit här så släpper en del ångest o oro då!
Ska kämpa ett tag till får se hur länge man orkar allt pusslande med lån varje månad!
Är helt slut av detta största påfrestningen jag haft i mitt liv man blir helt knäckt!
Får resa mig upp och ta nya tag!
Har lite energi kvar än!

Okej för jag tänkte om det lönar sig att jobba extra och få in några kronor mer att leva på en månad! Samtidigt om dom drar mer pengar minskar ju skulden förhoppningsvis lite fortare!
När jag jobbat över så har dom aldrig
tagit mer just den månaden
Samma med Semersättning har alltid
Fått behålla den i juni
Har nästan aldrig kontakt m kfm
Dom gör väl sina utredningar varje/vartannat år
Man får ju papper på dessa nya beslut
Tror inte dom kollar så mycket då utmätningen rullar på

Beror väl lite på vad man har för skulder? Jag hade bara skadestånd och dagsböter. Då är det en räntesats på 8%. Har du massa skitlån så kanske det är bättre att Köra Terrys linje. Jag har varit en riktig hopplärka i 10 år så kfm har bara tagit min skatteåterbäring. Är så glad att jag stannat på ett och samma ställe i mer än 1-2år. Vafan ta tag i ditt shit Adde haha. Nu med dom nya reglerna kring skatten, dvs att företagen måste betala in till skv varje månad istället för en gång om året, så hade jag blivit av med min skit tidigare. Synd att det inte va så redan för 10 år sedan.

Glömde trådskaparens frågeställning. Jag hade ca 150k i skulder, fick betala ca 8300:- i månaden. Körde en fuling och sa att min hyra låg på 6500:- (4600:- på riktigt). Inge hög summa i sthlm. Så jag fick 1900:- kr mer att leva på, busig som man är :);)

Glömde trådskaparens frågeställning. Jag hade ca 150k i skulder, fick betala ca 8300:- i månaden. Körde en fuling och sa att min hyra låg på 6500:- (4600:- på riktigt). Inge hög summa i sthlm. Så jag fick 1900:- kr mer att leva på, busig som man är :);)

Ditt lilla busfrö... :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp