Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nervös väntan på beslut

Så glad för er skull!

En annan fråga gällande inledande. Får man någon bekräftelse på att KFM fått inbetalningen?
Vore ju katastrof om den inte kommer fram.
Ingen bekräftelse på inbetalningarna till KFM men råkar man betala fel summa (för lite) så får man påminnelse.
Jag råkade betala 28 kr för lite på makens. Under inledande skulle han 2720 o efter beslut 2748 å i hastigheten så kopierade jag tidigare inbetalning å såg inte att det vart fel summa :eek: Lite snopet få påminnelse på 28 kr :) Men det löste ju sej.

Skickade in min ansökan igår skulder på 770 tkr har en löneutmätning på 7500kr. Hur vet man att dom har mottagit ansökan ? Hur blir det med min bil, kfm har bedömt att jag får behålla den då värdet är på 10tkr och den inte är värd att mäta ut

Skickade in min ansökan igår skulder på 770 tkr har en löneutmätning på 7500kr. Hur vet man att dom har mottagit ansökan ? Hur blir det med min bil, kfm har bedömt att jag får behålla den då värdet är på 10tkr och den inte är värd att mäta ut

Svårt att tro att någon skulle ha synpunkter på bilen.

Du kommer få en bekräftelse på post att dom mottagit din ansökan.

Hur lång är handläggningstiden nu för tiden? Och får man reda på om man får beslut först på poit?

https://www.kronofogden.se/Handlaggningstider.html handläggningstider

För min del ringde de upp först och ställde lite frågor kopplat till min ansökan och aktuella situation. Sedan ringde de upp igen och meddelade att jag skulle få inledande och någon dag efter stod det i poit. Därefter tog det några dagar och det kom ett brev hem om inledande, summa och annan information.

Någon har kollat att jag står som delägare på ett hus och ifrågasatte detta till KFM men det är fullt belånat i makens namn så där finns inget att hämta (redan utrett). Min handläggare hoppas kunna ta beslut under februari senast mars så det låter ju positivt att de vill ge mig skuldsanering, nu är det ju bara det där med alla som får så lite pengar, 22% tillbaka är nog inte vad de är nöjda med. Fick förslag om 3 år och med mina enorma skulder blev det ju inte mycket till alla.
Visst är det så att det också kan ändras till 5 år om någon/några överklagar? Inte bara ej godkännas menar jag. Jag har förstått att jag ändå har sanering i 5 år om det går igenom så jag kommer inte förändra min ekonomi något år 4 och 5 för att riskera någon förlängd betalplan. Om jag inte får ett superjobb med över 10 000 kr i ökning förstås, då betalar jag gärna.
En vecka sedan jag godkände betalplanen nu... ingen som tagit kreditupplysning på mig vilket känns konstigt. Eller gör de sådant efter fattat beslut och möjlighet att överklaga? Uppdaterar min upplysning så ofta att jag snart blir blockad haha... Vore så fantastiskt om det här går igenom man jag vågar inte ta ut minsta lilla i förskott.

Jo det kan ändras till 5 år. Det har inte utvecklats någon rättspraxis i vilka som ska ha kortare tid så det kan nog klagas en del.

Hur går det Loppan? Hört något?

Själv är jag förvånad över hur få som tagit upplysning på mig. Fått information om några övertaganden vilket jag inte ska försena saker hoppas jag, bollen var ju redan i rullning när deras affär gick igenom.
Men det är konstigt att de först ska delges och sedan ta ställning till om de godkänner betalplanen/skuldsaneringen. Allt på en gång borde väl spara massor med tid?! Sen blev jag förvånad över att hela utredningen skickades med betalplanen, jag undrar hur den hanteras sedan på respektive företag. Kanske veckans fikarumsunderhållning? :eek::confused: Hade väl räckt med en sammanfattning av bedömningen kan jag tycka. Jaja, värt det om det går igenom men som sagt, förvånansvärt få som tagit upplysning på mig.

Ni som fått, kommer ni ihåg om de tog fler upplysningar sedan efter fattat beslut? Känns som en bekräftelse att betalplansförslaget är levande när jag ser att de kollar upp mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp