Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nervös utan anledning? Hyra i andrahand - BRF - vad kollar de?

Hej,

Har plötsligt blivit nervös då jag har tagit i hand på att hyra en lägenhet, men bostadsrättsföreningen ska göra en kreditupplysning på mig.

Jag har inga som helst betalningsanmärkningar, men är osäker på om de drar öronen åt sig på grund av att jag har underskott av kapital två år i rad (37' och 25') samt inkomst som varierat en aning:
350' 2016 och 240' 2017

Är detta något som ses som mycket negativt?

Problem 2 är att jag har förekommit hos kronofogden under 2016 - dock har krav återkallats - ena gången på grund av förlikning i domstol. Är detta något som kan framgå om de ringer till kronofogden? (ingenting av det framgår ju av kreditupplysning och det har ju inte lett till betalningsanmärkning eller andra problem)

Hej,

Har plötsligt blivit nervös då jag har tagit i hand på att hyra en lägenhet, men bostadsrättsföreningen ska göra en kreditupplysning på mig.

Jag har inga som helst betalningsanmärkningar, men är osäker på om de drar öronen åt sig på grund av att jag har underskott av kapital två år i rad (37' och 25') samt inkomst som varierat en aning:
350' 2016 och 240' 2017

Är detta något som ses som mycket negativt?

Problem 2 är att jag har förekommit hos kronofogden under 2016 - dock har krav återkallats - ena gången på grund av förlikning i domstol. Är detta något som kan framgå om de ringer till kronofogden? (ingenting av det framgår ju av kreditupplysning och det har ju inte lett till betalningsanmärkning eller andra problem)

Slappna av. Du behöver inte vara orolig. Dom nöjer sig nog med att endast kolla kreditupplysningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp