Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nera Finans, nån som vet nåt om dom?

De har ingen hemsida, ansökan om lån görs via facebook/messenger och de lånar alltså ut till folk med 50 ff!! Ni hör väl själva hur jävla oseriöst detta är. Naivitet i kubik. Visst att pengar betalats ut men jag säger som Preben. Betala i tid. Ni lär inte få hem en påminnelse utan en brutet näsben.

Hur kan de luras? jag har ju fått utbetalat ? Jag har bevis på det också. Skriv inte saker du inte kan hålla utan bevis.
Vad är det de har lurat dig på?

Hur kan de luras? jag har ju fått utbetalat ? Jag har bevis på det också. Skriv inte saker du inte kan hålla utan bevis.
Vad är det de har lurat dig på?

Kalle14, jag hoppas du sköter inbetalningarna till dom.
Enligt dom själva så måste man betala hela beloppet (20.000kr) plus 70% ränta utöver kapitalbeloppet oavsett om man ångrar lånet, förtidslöser det, betalar av snabbare takt etc. Så förväntas man betala 34.000kr. Fyfaaaaan!!

Väldigt olagligt?

Får man ens ha sådana villkor?
Sätta vilka villkor man vill?

Lagen säger i korthet:
Långivare får inte ta ut en ränta högre än 40%. på referensräntan. Ett kostnadstak finns, vilket innebär att kostnaden inklusive alla avgifter, inkasso, mm inte får överstiga lånet. Om man t.e.x lånar 3000 kr så får kostnaderna för lånet inte överstiga 3000 kr.

Kalle14, jag hoppas du sköter inbetalningarna till dom.
Enligt dom själva så måste man betala hela beloppet (20.000kr) plus 70% ränta utöver kapitalbeloppet oavsett om man ångrar lånet, förtidslöser det, betalar av snabbare takt etc. Så förväntas man betala 34.000kr. Fyfaaaaan!!

Väldigt olagligt?
Hur får du ihop de? Kalle fick lån till 12% ränta?
Har du någon print på de?
Både du o kalle14 snackar men ingen bevisar något!

Lånar man 20k hos cashbuddy och betalar 2000 i månaden i 1 år (bara för att jämföra)
Så betalar man dubbla kapitalbeloppet till cashbuddy och mer. 44k.

Alla dessa lån är idiotiska. Så är de ju..

Bilagor

• 20200418_081223.jpg
    20200418_081223.jpg
    253.9 KB · Visningar: 171
Lånar man 20k hos cashbuddy och betalar 2000 i månaden i 1 år (bara för att jämföra)
Så betalar man dubbla kapitalbeloppet till cashbuddy och mer. 44k.

Alla dessa lån är idiotiska. Så är de ju..

Det är olagligt. Lånar du 20 kkr kan det max bli 40 kkr att återbetala.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp