Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nekad trots 400k om året.

Jag tycker inte att det är jättekonstigt. Hade det varit för ett år sen så absolut men idag är det annorlunda, de höga räntorna ändrar KALPEN.
Du har 33.000 innan skatt och ska ensam försörja två barn och en fru(det är så bankerna räknar om du inte tar med din fru som medsökande), alltså 4 personer med en bruttolön på 33.000. Med övriga utgifter så finns det inte mycket marginaler kvar till ett lån.
33 efter skatt är det. Ungefär 44 bruttolön. Men kanske är så som du säger

Vad säger dom på Lendo då? Du måste ju ringa och reda ut det. Otroligt skumt.

Du har aldrig haft problem med ekonomin eller så tidigare
Dom säger bara att det är väldigt konstigt , men dom kan inte säga något mer. Dom två jag ansökte lån hos(Coop och santander) säger att dom inte kan ge specifik svar , då det är i helhet nekande är. Det gör automatiskt av en dator som går genom en del faktorer sen är det bara ett nej, men inte nej på vad som jag förstod det

Hur ser din KALP (Kvar att leva på kalkyl) ut? Har du stora kostnader?
Nä inte så stora. Frugan har A-kassa nu och snart csn lån. Vi brukar ta alla räkningar och sånt med hennes konto sen använder vi min konto för allt annat. Men nära 15-20 har vi kvar o ochleva på vill jag säga . Då är de inräknat med maten och andra essentials

33 efter skatt är det. Ungefär 44 bruttolön. Men kanske är så som du säger
Ok, du skriver 400.00 om året så jag antog att du menade att din årsinkomst är 400.000. Du har alltså en årsinkomst på 530.000?

Ok, du skriver 400.00 om året så jag antog att du menade att din årsinkomst är 400.000. Du har alltså en årsinkomst på 530.000?
Ingen fara. Skrev över 400k då jag tänkte de skulle räcka. Av någon anledning va obekväm med och ge fulla summan antar jag men nu är den ute ändå.

Nä inte så stora. Frugan har A-kassa nu och snart csn lån. Vi brukar ta alla räkningar och sånt med hennes konto sen använder vi min konto för allt annat. Men nära 15-20 har vi kvar o ochleva på vill jag säga . Då är de inräknat med maten och andra essentials
CSN räknas inte som inkomst.

Jag tycker inte att det är jättekonstigt. Hade det varit för ett år sen så absolut men idag är det annorlunda, de höga räntorna ändrar KALPEN.
Du har 33.000 innan skatt och ska ensam försörja två barn och en fru(det är så bankerna räknar om du inte tar med din fru som medsökande), alltså 4 personer med en bruttolön på 33.000. Med övriga utgifter så finns det inte mycket marginaler kvar till ett lån.
lendo anger man inte vad sambon har för inkomst dock

Vad är ansökt löptid? har en enorm påverkan på KALP.

Förutom det makroekonomiska läget som poängteras så är det sommar nu, dvs de flesta banker har skalat tillbaka vilka de budar/beviljar på, pga den ökade bedrägerirrisken som tyvärr kommer varje sommar.

Senast ändrad:
lendo anger man inte vad sambon har för inkomst dock
TS är gift och således underhållsskyldig för sin fru. Tar TS inte med sin fru i ansökan utgår bankerna från att hon är arbetslös. TS anses då behöva försörja både sin fru och sina barn på en inkomst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp