Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nekad skuldsanering pga dom och skuld till FK

Jag hade ärligt missat att anmäla min ersättning från AFA till FK under löneutmätning. Jag fick således för mycket i bostadstillägg från FK. Det är visserligen 5-6 år sedan men då fungerade så att löneutmätningen sattes på paus och det beloppet gick till att avbetala min skuld till FK.

Försäkringskassan hade "företräde" i brist på rätt ord. Så var det iallafall för 5-6 år sedan. Jag säger inte att det gäller alla misstag eller bidragsbrott.

Jag vet inte exakt hur dom gör men jag antar det är något åt det hållet.
Ring och be dom skicka in det då?
Ringde nu och fick som svar att dom kan kvittera en skuld, och dra av från om man får någon utbetalning av dom, tex bostadsbidrag.
Men tydligen så gäller det att det ska betalas av på 12 månader ändå. Vilket inte skulle funka för mig.
Frågade även varför inte skulden skickas in till KFM, då sa han att skulder som uppkom innan september 2022 skickas inte vidare, men det skulle han kolla upp och återkomma med.
Har en skuld som är efter det och den skulle skickas vidare inom 2 månader om den inte betalas.

Dom skickar vidare äldre också men behöver gå via betalningsföreläggande

Dom skickar vidare äldre också men behöver gå via betalningsföreläggande
Ja, han från fk ringde upp mig sen och sa att även dom äldre kommer skickas vidare till KFM. Men känns lite märkligt att det ska ta flera år innan dom går vidare.

Har tyvärr en skatteskuld från förra året som kommer gå vidare till KFM inom kort.
jämkade förra året och hade inte riktigt koll på från när jag slutade betala på skulderna och att jag skulle sluta jämka då, det resulterade i en skuld på 8000. Som jag tyvärr inte har möjlighet att betala och tänker låta få vidare.
men visst är det så att utmätningen betalar endast på den skulden då tills den är avbetald? Vill gärna att den ska vara avbetald innan jag söker skuldsanering igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp