Även om de 300 har tillkommit rätt nyligen? Står att skulderna förvärrades mellan 2019-2021..Låg sjukersättning, 8 barn, hög bostadskostnad pga massor med barn.
Då kan 300 vara fullt tillräckligt
Verkar vara många som tror att skusan är någon rättighet bara för att man är skuldsatt. Nu syftar jag inte på ts40 miljoner i skulder är ingen garanti för skuldsanering heller
Det är väl ett sätt att försöka stå ut, tron om att man ska få skuldsanering.Verkar vara många som tror att skusan är någon rättighet bara för att man är skuldsatt. Nu syftar jag inte på ts
Nja 299 i månaden men gör de ingen skillnad eller succé slutar jag ha dem tills ett bättre tillfälleSkuldsana ideella förening ,är de som andra ”ideella” och tar hutlöst betalt?
Dem är en bluff som lurar folk.....Nja 299 i månaden men gör de ingen skillnad eller succé slutar jag ha dem tills ett bättre tillfälle
Såklart på 2-3 år är det inte realistiskt men är tiden skälig? Tror inte KF tänker 2-3 år, snarare 5 år.Men alltså hur tänker ni som tycker det är rimligt att spara ihop 300K på 2-3 år i en familj som alltså får UT 20K i månaden? Vilken värld? Detta även med diverse ströjobb.
Det enda rimliga i detta läget är att få ett väldigt välbetalt jobb eller skuldsanering. Allt annat är befängt.
Hej, tror att det är bättre att börja vid början.Oj så många svar man fick mest om motiveringen bla. Dessa brev fick vi har censurerat namnen för vår integritetskäl. Jag har sjukersättning för jag kan inte jobba pga Autism, stresskänslighet, borderline och depression i följd av könsdysforin. Och ja skulle vilja säga kf är transfobiker som inte ens respektera pronomen. Att ha skuldsanering är klart ingen rättighet utan mer underlättnad för även ha skuldsanering har samma innebörd o princip som att sitta hos KF o betala av via avbetalningsplan det enda skillnaden är det tar 5år att bli av med det medans vanlig skuld finns tills man betalt av skulden helt på egen hand. Men min största fråga var mer om det smidigare att ha avbetalningsplan via inkasso eller kf är bättre med tanken på storleken på skulderna.
De tjänar pengar på en tjänst som kommunen tillhandahåller gratis via budget- och skuldrådgivare, dvs hjälp med ansökan.Nja 299 i månaden men gör de ingen skillnad eller succé slutar jag ha dem tills ett bättre tillfälle