Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nekad skuldsanering och vet inte hur jag ska lösa det

Ja alltså han hade dessutom en mopedbil, säg att du säljer den + säljer av lite kläder och som du säger snålar på vissa saker, om man skulle skaffa ett deltidsjobb skulle man kunna lösa 250.000 på en relativt rimlig tid tänker jag?
Fullt rimligt att han med så låga skulder inte beviljas skuldsanering därav min förvåning att folk tycker det är konstigt.

Skuldsana ideella förening ,är de som andra ”ideella” och tar hutlöst betalt?

Jag vet inte varför folk är så förvånade över avslaget här,

Mannens skulder uppgår till cirka 322.000 och han har ett jobb, detta är en summa han i princip kan betala av på kanske 2-3 år? Give or take.

Fruns skulder uppgår till cirka 800.000 kronor. Men samtliga lån om jag förstår TS rätt är tagna i närtid, 2015 år och framåt.

Det jag hade gjort TS är att först sanerat din ekonomi, betalat av alla dina lån och krediter (struntat i din frus). När d har betalat av allt ditt så hade jag strävat efter ett bra UC-betyg där du med en normal inkomst kan ta 2 samlingslån på 350.000 vardera till en normal ränta och betala av alla dina frus skulder.
Jag är inte förvånad men undrar om anledningen till avslag.

Senast ändrad:
Hur ser UC risk ut på er båda? Och årsinkomst?
Samlingslån skulle kunna sänka månadskostnaden. Så det går runt.
Jag har 1,127 i blanko som kostar 11300kr i månaden.

Men alltså hur tänker ni som tycker det är rimligt att spara ihop 300K på 2-3 år i en familj som alltså får UT 20K i månaden? Vilken värld? Detta även med diverse ströjobb.

Det enda rimliga i detta läget är att få ett väldigt välbetalt jobb eller skuldsanering. Allt annat är befängt.

Senast ändrad:
Jag undrar vad man hängt upp avslaget på. Om det är ngt i skäligheten kanske

Jag undrar vad man hängt upp avslaget på. Om det är ngt i skäligheten kanske

TS hade ju 300.000 i skuld, är det ens möjligt att få skuldsanering på så relativt lågt belopp om skulderna är i närtid?

TS hade ju 300.000 i skuld, är det ens möjligt att få skuldsanering på så relativt lågt belopp om skulderna är i närtid?

Låg sjukersättning, 8 barn, hög bostadskostnad pga massor med barn.
Då kan 300 vara fullt tillräckligt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp