Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nekad skuldsanering efter inledande

Jag såg det först när jag överklagade då allt material KFM får in skickades till tingsrätten som i sin tur delgav mig all info
Men du är part i ärendet och kan begära ut det borgenärer skickat in till KFM. Eg ska enl Förvaltninglagen allt material/utredning som ligger till grund för beslut kommuniceras med den som är part i ärendet. Om det inte är uppenbart obehövligt. KFM tycker uppenbarligen inte det är viktigt vid avslag att man vet vilken borgenär som uppgett vad.

I beslutet fick står det att det finns skulder som uppstod år 2023 enligt borgenärernas uppgifter. Räknas det från när skulden har gått till inkasso eller från när lånen är tagna?
För jag har inte tagit några lån sedan maj 2022. Ifall det räknas från och med när lånen är tagna så har borgenärerna angivit fel info.
När de är tagna.

Okej, då har någon borgenärer skickat fel info. Hur kan jag se det? För det står inte i beslutet något om när borgenärerna har angett skulderna har uppkommit. Finns bara skuldföreteckning där det står hur stor skuld har har hos de.
Du får kolla tillbaka på mejl, kontoutdrag samt logga in på inkassobolagen
Jag råkade ut för detsamma, de skickade in osanna uppgifter

Du får kolla tillbaka på mejl, kontoutdrag samt logga in på inkassobolagen
Jag råkade ut för detsamma, de skickade in osanna uppgifter
Aha så du menar att inkassobolag kanske har skrivit in uppgifterna fel då när skulden första gången kom till dem alltså när banken vi lånat ifrån har överlämnat skulden till dem?

Aha så du menar att inkassobolag kanske har skrivit in uppgifterna fel då när skulden första gången kom till dem alltså när banken vi lånat ifrån har överlämnat skulden till dem?
Nej, de har medvetet lämnat in felaktiga uppgifter till skuldsaneringen.
Försök att hitta datum när lånet togs.

Nej, de har medvetet lämnat in felaktiga uppgifter till skuldsaneringen.
Försök att hitta datum när lånet togs.
Okej. Men hur ska jag veta vilka som har lämnat in felaktiga uppgifter? Ska ja be kronofogden skicka mig de uppgifterna?

Okej. Men hur ska jag veta vilka som har lämnat in felaktiga uppgifter? Ska ja be kronofogden skicka mig de uppgifterna?

Det skulle jag göra...å sen logga in på respektive inkassobolag och kontrollera det och ifrågasätta.

Jag hade stenkoll på mina skulder, 29 stycken så jag såg vilka som var felaktiga tex lån som de uppgav tagits flera månader efter min ansökan samt en skuld som inte ens existerade då jag visste att jag bara hade ett lån där då man inte kunde ha två samtidigt.

Ja, be dom om de uppgifter som skickats in efter inledande.

Jag hade stenkoll på mina skulder, 29 stycken så jag såg vilka som var felaktiga tex lån som de uppgav tagits flera månader efter min ansökan samt en skuld som inte ens existerade då jag visste att jag bara hade ett lån där då man inte kunde ha två samtidigt.
Jag har också koll på vilka lån jag har. Men förstår inte bara var jag kan kontrollera de uppgifter de har lämnat in. För det kan man inte se när man loggar in hos inkasso? Jag ska mejla min handläggare och fråga om uppgifterna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp