Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nekad skuldsanering efter inledande

Trodde att allt lagrades i varje persons "akt" just för att kunna ha historik för senare beslut.
Möjligt, MEN då skulle princip en stressad handläggare på KFM kunna gå in och kolla att personen i fråga sökt 2 gånger tidigare på 4 månader och neka ganska direkt för att ”dom andra 2 kan ju inte bedömt helt fel” samt att klockan snart är hemgång.

Dåligt system isåfall.

Vad säger våran bankräntepolis @Lasseman

Att utesluta hjälper nog inte, de har din gamla ansökan och motiveringen till avslaget.
Försök att göra något åt det de gav avslag för och sök igen.
Men just det att hjälpa andra (pappa) har jag gjort och i ansökan har står det att jag har slutat hjälpa pappa för ett år sedan.
Förstår inte varför just det ens finns med i bedömningen när det egentligen inte är stor grej.

Så allt detta som redan står i bedömningen har jag redan gjort något åt. Jag har alltså slutat ta lån. Slutat spela. Slutat låna ut till pappa.
Dwt ända jag nu kan egentligen kan göra är att vänta. Eller nu när jag ansöker igen blir mer fokuserad på de punkter och försöker vara ännu tydligare att jag inte riktigt är samma person nu som jag var då.
Jag har också gjort saker för att det ska bli bättre. Jag har slutför högskolan trots att jag mode väldigt dåligt och hade sjuk pappa hemma. Har också flyttat till en annan stad pga jobb och lämnat min sjuka far.
Allt detta jag kanske ska vara tydligare med.

Trodde att allt lagrades i varje persons "akt" just för att kunna ha historik för senare beslut.
Jag jobbar också för en myndighet.
Vi har alla tillgång till alla akter. Vi kolllar på dem och tar hjälp av dem. Men varje handläggare tar egna beslut och gammla ärende ska inte påverka min beslut. Jag har till exempel idag tagit ett beslut som inte var samma som min kollega tog förra året. Så bedömning kan vara olika.

Jag jobbar också för en myndighet.
Vi har alla tillgång till alla akter. Vi kolllar på dem och tar hjälp av dem. Men varje handläggare tar egna beslut och gammla ärende ska inte påverka min beslut. Jag har till exempel idag tagit ett beslut som inte var samma som min kollega tog förra året. Så bedömning kan vara olika.
Så har jag också tolkat att det hela fungerar.
Då vissa beslut baseras på förändringar gentemot tidigare beteende måste någon sorts historik finnas tillgänglig.

Fast det kollar dom väl aldrig?

Enligt min handläggare så är det en ny handläggare man får och den har ingenting med ditt förra ärende att göra.

Det ska vara för att dem inte ska kunna påverka varandra så varje enskild ansökan ska sköta individuellt.
Det tror jag att de gör.

Möjligt, MEN då skulle princip en stressad handläggare på KFM kunna gå in och kolla att personen i fråga sökt 2 gånger tidigare på 4 månader och neka ganska direkt för att ”dom andra 2 kan ju inte bedömt helt fel” samt att klockan snart är hemgång.

Dåligt system isåfall.

Vad säger våran bankräntepolis @Lasseman
Hej, kul med engagemang. Jag är inte polis.

Samma här nekad efter inledande och det tog 8 månader.

Dåligt! Då kan man ju enkelt på påverkad av vad andra har tyckt.

Eller så är det bra....för då kan ju nästa handläggare se om tidigare orsaker till avslag åtgärdats. Varför söka å söka men inte göra något åt orsakerna till avslag?
Sen kan nästa handläggare bedömma annorlunda också...och man kan tycka att man gjort det man förväntas göra men det räcker ändå inte.
Sen är det skillnad på handläggare också, ett lotteri vem man får som spelar in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp