- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Håller med dig hela vägen, det har dock hänt flera ggr att "kalle" bett "Anna" sluta och att han inte vill höra sånt, där går gränsen för mig för i alla andra sammanhang är det upplevelsen av saker som avgår om ett fel begåtts. Avböjer jag mig kommentarer av en viss typ så borde det respekteras. Jag har svårt att se nån anledning till att det inte då kan ses som en typ av övertramp.Det är exakt så det är, man ser det på en hel del forum. Det som brukar vara vanligast förekommande just här är följande :
Person Kalle öppnar en tråd där han beklagar sig över sin ekonomi och lån.
Person Anna kommer in i tråden och säger att Kalle är oansvarig och borde börja ta ansvar för sin ekonomi och pengar.
Person Kalle känner sig då oerhört påhoppad, menar att klimatet förvärrats och känner sig djupt kränkt och ledsen.
För mig har Anna inte gjort något fel, tröskeln här är dock väldigt låg som många påtalat eftersom vi lever under stress och press. Det gör att en kommentar utav den "Anna" skrev tar bra mycket hårdare. Men om man ska få bra råd och tips så måste det vara lite objektivitet och sanning också. Ibland gör tyvärr sanningen ont.
Sen ska man naturligtvis tänka sig för hur man uttrycker sig. Man ska inte använda svordomar,skällsord,mobbing och dylikt. Så länge man argumenterar väl för sin sak utan att vara en taskmört så anser jag att det bara höjer nivån på dkiskussionerna.
Senast ändrad: