Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Negativa kommentarer

Jag förstår TS men fattar inte riktigt diskussionen som uppstått sen...varför prata om vad som får och inte får skrivas? Det är väl framförallt ett forum för lån & ekonomi..Det finns ju en tråd om "allt och övrigt" där man kan skriva vad man känner för, t.ex politik. Sen finns det ju förhoppningsvis moderatorer som plockar bort olämpliga inlägg & person påhopp etc.
Det handlar inte om vad man får och inte får skriva utan om hur man skriver till andra och flera reagerar på att tonen har hårdnat.

Jag gillar och respekterar alla i detta forum. Även om vi har åsiktsfrihet i Sverige, tack och lov, så vore det skönt om ett forum vore fredat från politik då vi vet att vi alla tycker olika. Inte att man inte får yttra sig men lätt att diskussionerna urartar till annat än forumets primära syfte.
Håller med!Politik passar bättre i andra forum. Ibland ”kliar” det i fingrarna när jag inte tycker lika som andra. Men håller mig ifrån att skapa onödiga diskussioner på detta forum :)

Själv röstade jag på Bajenpartiet kan tyckas oseriöst, kanske protest röst tom, men det är det enda parti vars manifest jag håller med på samtliga punkter..Så why not liksom

Hursomselt..för att återgå till ämnet. Jag kan garantera att jag ALDRIG kommer uttrycka mig nedsättande mot någon annan på detta forum, utan enbart försöka stötta och ge råd så gott jag kan..Någon mer som vill svära denna "ed" med mig?

Hursomselt..för att återgå till ämnet. Jag kan garantera att jag ALDRIG kommer uttrycka mig nedsättande mot någon annan på detta forum, utan enbart försöka stötta och ge råd så gott jag kan..Någon mer som vill svära denna "ed" med mig?
Har lärt mig att aldrig säga aldrig... men jag håller med... det är forumets syfte att ge råd och tips och stötta och hjälpa.

Jag bryr mig och det vore en stor förlust om du gör det! som jag redan skrivit tidigare har flera medlemmar försvunnit. Allt sen klubben för inbördes beundran bildades och tonen hårdnade...
Men har på sistone tänkt samma tanke som du...

Men det är ju din och ett fåtal andras personliga åsikt. Det med att det skulle vara någon klubb för inbördes beundran. Den är din subjektiva åsikt som du naturligtvis har rätt till men det innebär knappast att det är sant för det...

Kan flika in att vi har koll på sånt här, men att vi samtidigt vill ha en öppen diskussion.

Under hösten har det då och då varit problem med trådar som spårat ur och ofta har samma konto varit involverat, och efter ett antal varningar vid olika tidpunkter blev vederbörande avstängd i början av året.

Möjligen har ni sett fler trådar än jag där det spårat ur, men med detta kanske det kommer bli bättre framåt. Om ni ser inlägg som ni tycker går över gränsen, anmäl dem. Även om vi inte gör något åt just det inlägget, så får vi kontot under luppen i alla fall.

Men det är svårt ämne ska sägas. Vad är bara en åsikt och vad är ett påhopp? Det kan ofta vara individuellt.

Det är exakt så det är, man ser det på en hel del forum. Det som brukar vara vanligast förekommande just här är följande :

Person Kalle öppnar en tråd där han beklagar sig över sin ekonomi och lån.
Person Anna kommer in i tråden och säger att Kalle är oansvarig och borde börja ta ansvar för sin ekonomi och pengar.
Person Kalle känner sig då oerhört påhoppad, menar att klimatet förvärrats och känner sig djupt kränkt och ledsen.

För mig har Anna inte gjort något fel, tröskeln här är dock väldigt låg som många påtalat eftersom vi lever under stress och press. Det gör att en kommentar utav den "Anna" skrev tar bra mycket hårdare. Men om man ska få bra råd och tips så måste det vara lite objektivitet och sanning också. Ibland gör tyvärr sanningen ont.

Sen ska man naturligtvis tänka sig för hur man uttrycker sig. Man ska inte använda svordomar,skällsord,mobbing och dylikt. Så länge man argumenterar väl för sin sak utan att vara en taskmört så anser jag att det bara höjer nivån på dkiskussionerna.

Det är exakt så det är, man ser det på en hel del forum. Det som brukar vara vanligast förekommande just här är följande :

Person Kalle öppnar en tråd där han beklagar sig över sin ekonomi och lån.
Person Anna kommer in i tråden och säger att Kalle är oansvarig och borde börja ta ansvar för sin ekonomi och pengar.
Person Kalle känner sig då oerhört påhoppad, menar att klimatet förvärrats och känner sig djupt kränkt och ledsen.

För mig har Anna inte gjort något fel, tröskeln här är dock väldigt låg som många påtalat eftersom vi lever under stress och press. Det gör att en kommentar utav den "Anna" skrev tar bra mycket hårdare. Men om man ska få bra råd och tips så måste det vara lite objektivitet och sanning också. Ibland gör tyvärr sanningen ont.

Sen ska man naturligtvis tänka sig för hur man uttrycker sig. Man ska inte använda svordomar,skällsord,mobbing och dylikt. Så länge man argumenterar väl för sin sak utan att vara en taskmört så anser jag att det bara höjer nivån på dkiskussionerna.

Ja... men Kalle skriver ju "jag mår dåligt, hjälp mig" och inte "skriv att jag är dålig på olika sätt genom små tillrättavisningar".
Kalle är helt amazing som försöker ändra sitt liv. Anna är ju bara ute efter att visa hur smart hon är genom att säga captain obvious grejer som Kalle redan vet.
t.ex. "Lån är dåliga!"
"Nähä!?"
:D
Finns inget mer störigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp