Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nanokredit inkasso

Hallå!

Någon som vet hur det fungerar hos Nanokredit gällande deras inkassohantering? Får nämligen två olika svar när jag ringer, respektive mailar deras kundtjänst. Kundtjänsten säger via telefon att varje missad avbetalning riskerar att hamna hos kronofogden men svaret via mail är att inga enskilda missade betalningar skickas till inkasso, utan lånet sägs först upp efter tre missade betalningar och skickas därefter ev till fogden. Erfarenheter från deras inkassoavdelningar, vad gäller egentligen?

Hallå!

Någon som vet hur det fungerar hos Nanokredit gällande deras inkassohantering? Får nämligen två olika svar när jag ringer, respektive mailar deras kundtjänst. Kundtjänsten säger via telefon att varje missad avbetalning riskerar att hamna hos kronofogden men svaret via mail är att inga enskilda missade betalningar skickas till inkasso, utan lånet sägs först upp efter tre missade betalningar och skickas därefter ev till fogden. Erfarenheter från deras inkassoavdelningar, vad gäller egentligen?

Min blev uppsagd efter mina missade fakturor(3 st).
Sedan fick jag söka avbetalningsplan hos deras inkasso.
Sköter du inte det så kan dom skicka dig direkt till KF eller så säljer dom dig vidare till en annan inkasso.

Ok, möjligt att de gjort om sitt system men får fan inga vettiga svar från de Otrevliga är de dessutom. Gick varje enskild missad betalning till inkasso för dig? Ellet hamnade hela lånet i sin helhet hos inkasso efter missade betalningar?

Ok, möjligt att de gjort om sitt system men får fan inga vettiga svar från de Otrevliga är de dessutom. Gick varje enskild missad betalning till inkasso för dig? Ellet hamnade hela lånet i sin helhet hos inkasso efter missade betalningar?

Mitt ärende hos dom var år 2017.
Var mitt i bubblan av mitt spelmissbruk.
Jag fick inkasso avgift på varje faktura+förseningsavgift.
Så sammanlagd 3 fakturor× 3 inkasso avgift osv.
Sedan uppsagd och därefter avbetalningsplan.Jag fick avbetalningsplan på första fakturan 3 gånger,därefter lägger dom på dom andra fakturorna så summan ökar varje månad.

Jag får mitt uppsagt 31 oktober om jag inte betalar in 5 missade månadsavier. Sen skickar dom till inkasso sa dom.

Hade ett lån på 10000 där som jag slutade betala på slutet av 2018 det blev uppsagt skickat till kfm och anmärkning kom snabbt.

Fick inte 3 inkassokostnader. Har avb plan och kundtjänst ville hellre att jag skulle ta en summa jag klarade av per månad. Har fått jättebra återkoppling och hjälp från nano genom Mail bara. Slutbetalt nästa lön!

Nu var mitt ett lån och inte en kontrokredit, kanske är skillnad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp