Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nanokredit går ej med på avb. Vet ej vad jag ska göra!

Jag har släppt alla mina smslån till inkasso för kunna få avbetalning och betala många av de när jag får skatteåterbäring, jag tog nyss kontakt med Nanokredit och de går absolut inte med någon avbetalningsplan och skickar till kronofogden 10 dagar efter inkasso =( är så ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen... jag kan inte ta några nya lån då jag har typ hos alla, får ingen samlingslån någonstans då jag har 23ffr, det är åt helvete! hamnar väl hos kronofogden inom snar framtid vilket jag har kämpat för att inte göra, varför är smslåneförtagen så himla elaka dock inte alla, hatar mig själv för att ha hamnat i denna jävla sits! är inte inte spelmissbrukare eller har andra missbruk är bara helt jävla dum i huvudet som har gjort idiotiska val i mitt liv och nu straffas jag!

Avida

hej

det är inte nano som gör det det är Avida som kommer att upprätta avbetalningsplan till dig. Det är absoult lungt och det långt innan det går till KF. Försök nu att hela tiden ha dialog med dina inkasso företag för även om du inte kan betala en månad så kan du alltid betala månaden efter.

Jag var i kontakt med avida ang. mitt lån hos nano och tyvärr beviljar de inga avbetalningsplaner längre. Jag bönade och bad både hos avida och nano, men de var stenhårda.

Avida

Hur mycket handlar det om??? I värsta fallet kan du låta lånet gå vidare till KF och du kan bestrida kravet eftersom du hade varit i kontakt med inkasso om avbetalnings plan och då vinner du lite mertid tills du kan betala lånet .
Det tar cirka 1,5 månad den processen.

KF

Det är ju knappast mer synd om dig än nån med spelmissbruk, då det är en sjukdom, snarare mer synd om dem....(nu fick jag det sagt)

Men egentligen KF är ju inte hela världen att under tre år få tiden att reflektera och inte KUNNA göra sånna misstag igen är väl bra.

värre om man är redigt speltorsk för då kan det hända att man blir galen och "måste" fixa stålar och gör nått dumt (lånar av fel folk eller begår brott)

Lät själv flera av mina smslån gå till kronofogden (visst 750 kr x visst antal) men jag tog kontakt med inkassobolagen efter att de landat hos kronofogden och fick till avbett.

Nu har jag the dredded "PRICK" men livet rullar på det syns ju inte i pannan på mig direkt.

Att inte kunna beställa vuxenleksaker på faktura eller teckna telefonabonnemang dör jag ju inte av direkt

Har pratat med Avida och de säger samma sak tyvärr, skulden är på 2600:- Jag vet inte hur man bestrider, hur ska jag i så fall gå till väga? Tack alla som försöker hjälpa till!

Skulle vara intessant att veta hur dom jobbar, jag fick avbetalningsplan efter att lånet hamnade hos KF

När jag frågade så sa de att sen i mars beviljar de inga avbetalningsplaner, så det är ganska nytt beslut, och detta av nano invest. Ditt lån kanske var innan det? Hur som var det inte lönt hur jag än tjatade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp