Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nanokredit enklare bedömning vid kreditupplysningen
Jag har inte den erfarenheten att dom är otrevliga, synd att Ni upplever det så. Om någon där är otrevlig så måste ni fråga om namn och sedan maila någon ansvarig. Och har ni fått avslag innan nya kreditupplysningsmallen, be dom göra ny prövning. Sen är det ändå viktigt att dom inte lånar ut om en person har alldeles för ansträngd situation. Dom har ändå ganska bra priser, tycker jag i alla fall.
/Tommy
Ja men jag tror att många utlåningsföretag förlorar pengar om det går så långt som till föreläggande då dom i sin tur är upplånade, fast jag vet inte säkert. Nånstans har man ju kommit överens om en avbetalningstid och är man seriös ska man väl hålla det, även som kund. Tycker det gnälls väldigt mycket
/Tommy
Nanokredit lånar inte ut om du haft betalningsföreläggande hos kronofogden. Är de betalda innan de blivit en betalningsanmärkning så tycker iallafall jag att det tyder på ansvar och viljan att göra rätt för sig. Då ska man inte straffas i efterhand p.g.a. det. INGET annat bolag behandlar sina låntagare på detta vis.
Hej du skrev att du lätt fick lån på nanokredit trots betalningsanmärkning. Har oxå ansökt och fått preliminärt godkänt. Men ringer de upp(trots att det är helg?) och hur snabbt fick du utbetalningen?
alla ggr jag fått avslag så har jag fått prel godkänt på skärmen därefter har ett mail kommit att "dessvärre efter närmare kontroll så har vi avslagit din ansökan" så jag är förvånad om en bet.anm går igenom nu helt plötsligt. Får du nej så blir du avstängd i 6 mån och samma visa sen om du söker...dvs prel godkänd på skärmen och avslag via mail. För min del handlar det ej om bet.anm eller pågående föreläggande utan om att mitt allra första lån på 1000 kr gick till inkasso. Blev dock betalt ganska omgående.
Håller med. Har också fått godkänt på skärmen och sen ibland t.om mejl att lånet är utbetalt!!! För att en stund senare få mejl att tyvärr vid närmare granskning så kan vi ej godkänna låneansökan. Fruktansvärt jobbigt när de gör så.