Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nackdelar med att betala hyror med betalkoll?

Jag tänkte man inte ska kasta sten om man bor i glashus. Men det kanske är värre att fuska/mygla om bostad än att gömma pengar från KFM i madrassen. Inte uppge vad hemmaboende barn betalar...

Hej,

Funderar lite.....Jag har betalat några hyror på sistonde med betalkoll.

När man flyttar till ny hyresvärd är det vanligt att nya önskade hyresvärden kollar med nuvarande att hyror är betalda i tid mm, kan det hända att de nämner att hyror betalats med betalkoll, så att kreditvärdigheten kan ifrågasättas?

Dessutom vet nog många värdar inte ens vad betalkoll är och drar öronen åt sig...?

(Dessutom så brukar jag ibland skriva ut hyresbetalningarna som jag gjort via banken ibland, halvårsvis, så det syns att de betalats i tid( har iofs aldrig haft användning av det), men det föll ju nu när jag använt betalkoll, vist kan man skriva ut betalkoll också, men men...)
Hyresvärdarna kan inte så var betalningen kommer ifrån.

Jag tänkte man inte ska kasta sten om man bor i glashus. Men det kanske är värre att fuska/mygla om bostad än att gömma pengar från KFM i madrassen. Inte uppge vad hemmaboende barn betalar...

Wow...
Gömma undan pengar för KF? När gjorde jag det... Jo, under två månader INNAN jag hamnade hos KF...
För det andra, så fick jag bonus utbetalt på min lön i december även under pågående utmätning... Bonus som jag hade kunnat stoppa undan i madrassen utan någons vetskap, men jag valde själv att betala in detta till KF...
För det tredje, så har inte KF med att göra vad min dotter betalar hem. Dock borde dom ha sett att hon var skriven på samma adress som mig & därmed ha minskat det ja fick behålla på min lön för just boende delen. Jag kallar inte detta för MYGEL/FUSK.
För det fjärde, så har jag till handläggaren på Skusan berättat självmant att min dotter bor hemma & vad hon betalar hem. Detta fick dock ändras nästan direkt eftersom hon nu likväl ordnat med eget boende...

Frågor på ovanstående...just hit me?!

Det stör mig att kommunerna låter kriminella få topplägenheter mitt i city : https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmo-betalade-miljonbelopp-gangkriminella-fick-lyxlagenhet

Man låter folk som inte stått en dag i kö få förtur till lägenheter medan folk som stått i boplatssyd få vänta 5 år. Våra medborgare måste vänta i 4-5 år för att få en bra lägenhet medan vissa andra inte ens behöver stå i kö utan då går kommunen in och KÖPER lägenheter till dessa i lyxområden där dom sen också får besittningsrätt...

Om dessa 18-19 åringar då fuskar sig till lägenheter på bekostnad utav denna gruppen ovan tycker jag dom gör helt jävla rätt.

Om det även drabbar vanliga människor så tycker jag inte det är rätt.

4-5 år? Här i Sthlm är det +10 år kötid för tråkigare områden...

Medan gängkriminella (se min länk) får en lägenhet med 5 rum betalad på Malmös enligt mig mest attraktiva gata...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp