Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nån som lånat på harryscash ?

Hur ska man betala "fakturan"? Som inte är någon faktura. Det finns inget ocr-nummer eller någonting. Bara ett bankgiro.

Ett utskrivet svartvitt a-4-blad.

Senast ändrad:
Du skriver ditt kundnummer som ocr nummer då vet dom vem betalningen kommer ifrån.

Du skriver ditt kundnummer som ocr nummer då vet dom vem betalningen kommer ifrån.

Det är bara tresiffrigt och fakturanumret är också tresiffrigt, skiljer bara en siffra emellan så det känns som om dom är föränderliga. Fakturanumret är ett lägre än kundnumret, om du förstår vad jag menar.

Men ja, jag har ju inget större val. Men känns lite osäkert. Folk kan ju skriva vilket som och det kan uppfattas helt olika. Kundnummer eller fakturanummer.

Det är bara tresiffrigt och fakturanumret är också tresiffrigt, skiljer bara en siffra emellan så det känns som om dom är föränderliga. Fakturanumret är ett lägre än kundnumret, om du förstår vad jag menar.

Men ja, jag har ju inget större val. Men känns lite osäkert. Folk kan ju skriva vilket som och det kan uppfattas helt olika. Kundnummer eller fakturanummer.

Skriv båda ange som kundnr. och fakturanr.

Ganska vanligt att det inte finns med ocr nummer på fakturor och som sagt ovan bara välja meddelande och skriva: fakt nr xxxxx alt skriva båda. Man skall ju dock aldrig bara skriva ett nummer utan alltid uppge kund nr eller faktura nr och sedan numret. Men som du sa rätt dumt att börja med båda från samma tal.

Om du är osäker så mejla eller ring dem de är mycket trevliga att prata med.

Generellt så är det nog bra att lägga till personnummer i meddelandet när du skickar in pengarna till BG eller PG utan OCR... bara för att vara 100% säker på att ingenting konstigt händer... Typ så här:

Kundnr: XXXXX Faktnr: XXXXX Personnr: XXXXXXXXXX

Brukar finnas plats för sånt och bra för att kunna spåra tillbaka till om det blir något strul.

Låter mycket konstigt ett nystartat företag har alltså redan för lite personal för att kunna betala ut till mer än en bank. Förstår inte vad det har med saken att göra kan man betala ut till en borde man kunna betala ut till fler. Det är ju inte så att de åker runt till alla banker för att sätta in på låntagarnas konton eller!!!! Swedbank har ju aldrig gillat smslån så jag tror att de sagt upp avtalet med Harrys cash när de såg hur många låntagare det blev.

Jag skulle tippa på att de är rädda för bedrägeri eller något och att de därför nekar alla som inte har nordea personkonto eller något i den stilen. Att swedbank skulle säga upp avtalet med dem, visst, men om de fortfarande kan betala ut till nordea, varför skulle de inte kunna betala ut till swedbank och de andra bankerna?

detta låter för mig snarast som alla andra smslånebolag som starta för att nästan direkt stäng ner. hoppas jag har fel!

Varför skulle det vara bedrägeri om man använder annan bank än Nordea det förstår jag inte? Du får gärna förklara bättre vad du menar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp