Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nån som dragit ut på kronofogds processen så man hinner betala innan de blir utmätning

Jag kommer ha 2-3 betalnings förelägganden som kommer droppa ner i brevlådan efter helgen suck. Ett på 8 tusen. Ett på 5 tusen och ett på 4 tusen. Ja kommer inte kuna betala av allt direkt men tänkte kan man dra ut på processen så man hinner betala innan de blir utmätning??? Tips??

Tänkte vänta tills andra påminelsen på betalnings föreläggandet o sen bestrida...men hur ska ja skriva då när ja bestrider?? Att ja vill ha en avbetalnings plan? Vad händer efter man bestrider? Kronofogden skickar väl bestrida det till dom man har skulden hos? Hur långt tid tar de innan man får besked av dom? Om dom vägrar gå me på nån lösning då blir de utslag/anmärkning va?:( o sen skuld o betala?

Vad skulle dom tjäna på att inte finna någon lösning på problemen?.Det skulle förvåna mig mycket om man inte vill eller hittar en sådan till dig.

Jag kommer ha 2-3 betalnings förelägganden som kommer droppa ner i brevlådan efter helgen suck. Ett på 8 tusen. Ett på 5 tusen och ett på 4 tusen. Ja kommer inte kuna betala av allt direkt men tänkte kan man dra ut på processen så man hinner betala innan de blir utmätning??? Tips??

Tänkte vänta tills andra påminelsen på betalnings föreläggandet o sen bestrida...men hur ska ja skriva då när ja bestrider?? Att ja vill ha en avbetalnings plan? Vad händer efter man bestrider? Kronofogden skickar väl bestrida det till dom man har skulden hos? Hur långt tid tar de innan man får besked av dom? Om dom vägrar gå me på nån lösning då blir de utslag/anmärkning va?:( o sen skuld o betala?
Du får en påminnelse som du kanske kan avvakta med att skriva på max 3 veckor, därefter har du 10 dagar att bestrida fordran. Du skriver bara till KFM att du bestrider, du ska inte uppge varför. Om man bestrider så hamnar avgörandet hos Tingsrätten, det ligger inte hos KFM och att man vill ha en avbetalningsplan är inte skäl nog att bestrida. Tingsrätten kommer att döma till din nackdel och du får betala ännu mer kostnader, läs mer https://www.kronofogden.se/Forelaggandeombetalning.html

Jag har bestridit en gång, för kravet var felaktigt, jag hade betalt, men trots att jag visste att jag hade rätt så var det obehagligt att få brev från Tingsrätten.

Vad skulle dom tjäna på att inte finna någon lösning på problemen?.Det skulle förvåna mig mycket om man inte vill eller hittar en sådan till dig.
De kan vinna mycket, räntan tickar hela tiden, så även en löneutmätning är lönsam för inkassobolagen.

Åh fyfasen då kanske de inte e nå vidare o bestrida suck. Ja mins att ja gjorde de för lääängesen när ja hade ett lån hos vivus...dom vägra avbetalnings plan o de gick till kronofogden :( ja bestred o de hamna hos tingsrätten mins jag...Sedan fick jag en betalningplan av vivus men de kanske inte funkar alltid...jag tog en jäkla risk där men de blev bra till slut när jag ficke avbetalnings planen för ja slapå utmätning.

Ska ringa skuld o ekonomi rådgivare imornar i min kommun o se om man kan få nån hjälp där..endel som säger dom kan hjälpa en o förhandla lite me dom man har skulder hos???:/

Jag har konto på 8 tusen som gick vidare till alektum inkasso...ja maila o ringde dom då ja ville ha en avbetalnings plan men de va midsommar o dom hade stängt..Efter helgen där fick ja tag på dom o dom gick me på o lägga upp en avbetalnings plan men hon ja prata me sa att ärendet gått vidare till kronofogden....:( o att ja skulle få hem ett betalnings föreläggande..men hur kan ja då få en avbetalnings plan? :(

Att "Vivus" fixar avb-plan är som ett spel på lotteri,ibland godkänner dom en sådan och ibland inte.Konstigt bolag som jobbar på det sättet.Jag krävde att dom skulle ge mig en sådan,och döm till min stora förvårning när dom gick med på detta.Då ska man veta att lånet hade inte förlängts i 12 månader.Jag blev så paff,efter som man brukar erbjudas en avb-plan efter 12 månaders förlängning av sitt lån.Den jag pratade med frågade bara hur mycket jag kunde betala av varje månad,sedan var det fix och färdigt.Trevlig var den jag pratade med också.

Ja dom på vivus e mkt lustiga....:( jag fick tvär nej till avbetalnings plan men när ja bestred så gick dom helt plötsligt me på de..dom ville vänta tills de blivit ett utslag innan avbetalnings planen sa dom oxå så ja fick en anmärkning på köpet suck

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp