Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nån som blivit nekad hos vivus men godkänd av onea?

Tror inte det hinner bli utslag på 4 veckor! Låna INTE hos Vivus eller Onea!!!! Det kommer stå dig så surt längre fram bara!

Om de avbetalningar du inte kan betala denna månad går till Kfm (om de ligger hos INkasso?) så kommer du först att få ett delgivningskvitto. Om du låter bli att skicka in det tills du får påminnelsen så har du köpt dig tid, minst 3 veckor. Sen hinner du betala in när du får lön 15/11!

Om dina avbetalningsplaner inte ligger hos INkasso så kommer de ev att först skickas till Inkasso och då får du ännu mer tid.
Lycka till!
Håller med av egen erfarenhet!

prova credigo/credway/easycredit enkla och snabb utbetalning
eller grandviks produkter de är med snabba och enkla kortlån/extrakredit och kreditkontot har jag för mig de heter

men undvik onea och vivus allt vad du bara kan

viaconto har en viakredit som också är rätt enkel att få

lånbutikens kredit är med lätt och behändig

allt utom 4finance, har själv haft avbetalning och annat där i åratal och är nu äntligen fri och spärrat mig själv

Nu får folk tycka vad dom vill men nu har ja löst alla mina avbetalningsplaner o annat skit ja legat efter med......med ett lån hos vivus...fyfan jo jag vet. Hade gjort sista månads betalningen hos vivus o pratat med dom innan att ja inte kommer få låna mer av dom i dagsläget pga avbetalningsplanen osv. Sen 2 dagar efter får ja besked att ja e Välkommen o låna igen. Konstigt bolag.... har iaf löst allt skit nu o känner en enorm lättnad o inte hamna hos kronofogden igen samt att igår gick ja besked om att mina betalnings anmärkningar har minskat från 18 st till 7 st. Planen e att varje månad nu betala minst 2 tusen till vivus o sen när jag kommer börja jobba mer efter mamma ledigheten så kommer jag få lön på 20 tusen efter skatt o då kommer ja betala av allt på 3 månader.

Kanske inte va de bästa beslutet men nu blev de såhär...

Grattis, förstår att du känner lättnad. Vi är många som avskyr Vivus och Onea men om man inte har/får problem att betala tillbaka sitt lån hos dem så är det helt klart bättre alternativ att låna där än hamna hos Kfm.

Ja jag såg ingen annan utväg än o låna hos vivus...vivus va dom enda ja fick låna av. Hade 2 val antigen hamna hos kronofogden o dra på mig fler betalnings anmärkningar elr ta lånet hos vivus o betala bort allt skit....o sen på sikt betala av lånet hos vivus så fort ja börjar jobba igen. Nu blir de o förlänga samt beta av lite på lånet... men den här känslan att slippa vakta brev lådan o oroa sig för kronofogden o allt e borta nu
....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp