Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nån som blivit nekad hos vivus men godkänd av onea?

Jag betalade in min sista månads betalning idag till vivus... fick mail av dom för 3 månader sen ang lån osv att i dagsläget kunde dom ej godkänna att jag låna av dom mer pga av avbetalningsplanen. Har förut haft lån hos Onea som ja sköter o betalade sen in hela lånet på ca 25 tusen i förtid. Vet att vivus o onea e samma företag men finns de chans att man får låna hos onea om vivus nekar än? Elr e dom stenhårda?:/ har idag fast jobb inget hos kronofogden o mina betalnings anmärkningar har denna månad mi ska från 18 till 9 st.

Jag betalade in min sista månads betalning idag till vivus... fick mail av dom för 3 månader sen ang lån osv att i dagsläget kunde dom ej godkänna att jag låna av dom mer pga av avbetalningsplanen. Har förut haft lån hos Onea som ja sköter o betalade sen in hela lånet på ca 25 tusen i förtid. Vet att vivus o onea e samma företag men finns de chans att man får låna hos onea om vivus nekar än? Elr e dom stenhårda?:/ har idag fast jobb inget hos kronofogden o mina betalnings anmärkningar har denna månad mi ska från 18 till 9 st.

Vad du än gör, undvik dessa! Det här är ett bolag som fullständigt skiter i etik och moral. Vänta ut dina anmärkningar och ansök sedan om ett lån som inte ruinerar dig.

Jag har ett lån hos 4Finance som jag hade gjort allt för att kunna betala av i förtid. Slippa ångesten att betala över 2000 kr i ränta varje månad för ett lån som aldrig minskar. Inte ens ett lån på 150 000 kr har den räntan hos storbankerna.

Jag känner mig otroligt dum som lurade mig själv att känna mig mer desperat än jag egentligen borde vara. Och det tackade dom för.

Jag kan helt ärligt säga att jag aldrig stött på ett äckligare bolag. Jag har ansökt om hundratals lån senaste åren hos ett tjugotal bolag, men hatet gentemot 4Finance slår allt.

Jo vivus o onea e inte mkt o hurra för :( men har 3 avbetalnings planer som ja inte kommer fixa snart o letar desperat efter nå lån så ja kan betala bort dom...o slippa att de får te kronofogden :( har precis miskat mina betalnings anmärkningar från 18 till 8 så vill fasen inte ha fler.....:( betalar hellre te onea elr vivus en månads summa en dessa dyra 3 avbetalnings planer me piss hög ränta o 6 tusen i månaden...:/

Jo vivus o onea e inte mkt o hurra för :( men har 3 avbetalnings planer som ja inte kommer fixa snart o letar desperat efter nå lån så ja kan betala bort dom...o slippa att de får te kronofogden :( har precis miskat mina betalnings anmärkningar från 18 till 8 så vill fasen inte ha fler.....:( betalar hellre te onea elr vivus en månads summa en dessa dyra 3 avbetalnings planer me piss hög ränta o 6 tusen i månaden...:/
Vilka har du avbetalningsplaner hos? Jag har ett antal gånger fått skjuta fram eller fått betala en mindre summa än det man kom överens om från början. Dom flesta förstår och underlättar, så länge man är ärlig och förklarar varför. Jag är övertygad om att det är rätt väg för dig att gå.

Annars blir det: "Jag ska bara höja lite till..." hos Onea, och man sitter i skiten på nytt.

Håller med Trias! Undvik Onea och vivius!! Hemska att ha att göra med..usch..!!!
Har massor med skulder och väntar på slutgiltigt besked på min skuldsanering.

Onea och Vivus är de värsta helt klart!!

Har 4 tusen var hos nät lån..avbetalnings plan som ja ej kommer betala denna månad suck.

Sen har jag hos monetti och 2 andra ställen..

Har ringt o maila alla dom men får ej betala dubbelt nästa månad :(

Suck vill inte hamna hos kronofogden o få fler betalnings anmärkningar när ja kämpat som fan detta år o från 18 betalnings anmärkningar till 8 o snart försvinner fler uc förfrågningar oxå...

Om 4 veckor får ja pengar ingen så då kommer ja kuna betala men e de om man kan klara sig utan utslag o dra ut på tiden :( får ju inte pengar förns den 25e november...

Ring dom och prata med dom personligen. Be dom om att få betala hälften nu och hälften nästa månad.

Tror inte det hinner bli utslag på 4 veckor! Låna INTE hos Vivus eller Onea!!!! Det kommer stå dig så surt längre fram bara!

Om de avbetalningar du inte kan betala denna månad går till Kfm (om de ligger hos INkasso?) så kommer du först att få ett delgivningskvitto. Om du låter bli att skicka in det tills du får påminnelsen så har du köpt dig tid, minst 3 veckor. Sen hinner du betala in när du får lön 15/11!

Om dina avbetalningsplaner inte ligger hos INkasso så kommer de ev att först skickas till Inkasso och då får du ännu mer tid.
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp