Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Några nya lån??

Tror inte det tyvärr,de är inte att leka med när det gäller vanliga sms-lån heller. Du blir uppringd och de ställer många frågor frågar om samma sak antagligen för att kolla att man svarar samma sak. Dessutom vill de veta vad du ska använda pengarna till även för ett så litet lån som 1000 kronor.

Har du ansökt om vanligt sms lån hos dom? Varifrån tog dom upplysningen?

Har läst på deras sida, hittar inget om vad dom har för krav på inkomst,ålder, Ok med anmärkningar, mm. Nån som vet?

Allmänna villkor:
  • Den som ansöker om lånet måste vara minst 18 år gammal.
  • Du måste vara minst 21 år gammal för att kunna ansöka om större lånesummor än 3 000 kr.
  • Har ett registrerat mobiltelefonnummer i ditt namn.
  • För att kunna låna måste du vara svensk medborgare eller ha ett permanent uppehållstillstånd i Sverige.
  • Lånebeloppen kan endast överföras till den sökandes eget bankkonto.
Detta hitta de jag står inget krav på inkomst men maxbelopp första gången är 2000 kronor. Tar tydligen Creditsafe nu vilket de inte gjorde när jag lånade förra sommaren

Det står i deras FAQ att man inte får ha några aktuella registrerade kreditskulder där kanske du kan läsa mer.

Det står i deras FAQ att man inte får ha några aktuella registrerade kreditskulder där kanske du kan läsa mer.

Tack, nu hittade jag dessa texter.
Aktuella registrerade kreditskulder, och vad tycker dom det ska innebära då? Kan ju tolkas lite hur som, alla större lån o skulder är ju registrerade hos upplysningsförrtagen. Var en knepig skrivning.

Nya smslån ...

Är det någon som sett något nytt lån?

Någon som sökt hos Creditstar nu i dagarna? Kör de fortfarande hela den här frågeproceduren när de ringer?

Jag tog mitt andra Creditstar lån den 28/9 2012 och då var det fortfarande samma frågor som när jag tog det första lånet.

Okej, det låter lite halvdrygt. Det är typ lika många och ungefär samma som i ansökan va?

Nej fler frågor när de ringer upp tar 10-20 minuter att besvara allt och de frågade samma sak igen efter ett tag in i samtalet. Trodde att det skulle vara lättare andra gången eftersom jag var återkommande kund men samma frågor av samma person som första gången. Man får heller inte svar på en gång utan de ringer upp igen efter att ha pratat med kredithandläggare

Tack så jättemycket för svaret!!! Känns verkligen som lite för mycket frågor för ett mindre lån. Jättebra att få koll på läget! Tack igen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp