Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej stödgrupp kallas det. Ringde först stödlinjen som i sin tur gav mig numret till socialtjänst i staden där jag bor. Där gick jag ensam och pratade 2 gånger först till vi beslutade att jag skulle hoppa med i gruppen där yngsta var 20 år och äldsta typ 60. Bästa jag gjort i hela mitt liv. Fruktansvärt givande och sen få prata med folk som har samma historia.

tack! alright, kostar det något? Jag ska börja gå hos en spelförening och även inom vården både och. Men från vad jag läser mig till verkar spelare tycka föreningar/stödgrupp där andra har liknande bakgrund är det bästa snarare än vård och KBT?

Jag kan dock förklara varför jag söker hjälp, handlar inte enbart om min viljekraft även om den naturligtvis är en del av det. Handlar om mitt beteende och att jag vill förstå mig på mig själv bättre och hur jag fungerar men även få tillbaka min självkänsla igen. Jag tror att om jag förstår mig själv och varför jag reagerar och agerar på vissa sätt så blir det lättare för mig att kontrollera mig själv. Spel kommer jag behöva lägga på hyllan i resten av mitt liv men även för annat i livet tror jag det kan vara värdefullt för mig att förstå mig på mig själv bättre.

Jag vet att jag har ett problem, vissa problem kan man lösa själv och absolut visst kan det vara individuellt medan andra problem behöver man stöd och hjälp för, vissa mer än andra. Jag vill tro att jag är en stark person med mycket driv, men jag har varit med om så mycket skit i så många år som inte är pengarelaterade att det har tagit sig i uttryck i ett spelmissbruk och jag lyckas inte få pli på det själv, har lyckats ensam i omgångar ibland gått ett par år utan återfall men i helhet nej...

Ja, jag förstår. :/ Antagligen finns det en anledning bakom allt slags självdestruktivt handlande som borde redas ut men jag orkar inte rota i det eller träffa folk om det är såna här folk.

Kan alla vara hövliga nu och trevliga mot mig? Så att det blir någon ordning. Bra, då börjar vi om igen efter Mjaus inlägg.

Med stödgrupp menar du spelförening? eller något inom vården? Jag själv ska få hjälp nu därför jag frågar.

Jag fick hjälp av kommunens spelterapeut (hon va även drogterapeut) fick gå där gratis och prata med henne. Kommer inte ihåg om det var en gång i veckan eller varannan vecka. Det va jätte bra! Och skönt att prata med någon som fattade, mina nära o kära förstod ju inget. Sen gick jag o min man till GA som AA fast spel då så klart, va jätte bra för min man med att få höra andras historier med. Gav mer förståelse.

Tycker absolut att man ska ta hjälp, inget fel med det och har inget med viljan att göra.
Och har inget med ens karaktär att göra (det är så provocerande när man får höra att man har dålig karaktär för man har ett beroende)

Jag fick hjälp av kommunens spelterapeut (hon va även drogterapeut) fick gå där gratis och prata med henne. Kommer inte ihåg om det var en gång i veckan eller varannan vecka. Det va jätte bra! Och skönt att prata med någon som fattade, mina nära o kära förstod ju inget. Sen gick jag o min man till GA som AA fast spel då så klart, va jätte bra för min man med att få höra andras historier med. Gav mer förståelse.

Tycker absolut att man ska ta hjälp, inget fel med det och har inget med viljan att göra.
Och har inget med ens karaktär att göra (det är så provocerande när man får höra att man har dålig karaktär för man har ett beroende)

Men var det Svenssons eller kriminella, folk som dricker alkohol, droganvändande människor för alla såna är jag rädd för och vill inte småprata med eller prata om mig själv inför. Man kan bli förföljd, alla män blir kära eller raggar och jag blir skitarg av att bli stalkad hela tiden.

tack! alright, kostar det något? Jag ska börja gå hos en spelförening och även inom vården både och. Men från vad jag läser mig till verkar spelare tycka föreningar/stödgrupp där andra har liknande bakgrund är det bästa snarare än vård och KBT?

Det är gratis. På min stödgrupp så är halva mötet KBT och halva sitta och tjata skit om vad vi varit med om vilket är terapi för mig :)

Men var det Svenssons eller kriminella, folk som dricker alkohol, droganvändande människor för alla såna är jag rädd för och vill inte småprata med eller prata om mig själv inför. Man kan bli förföljd, alla män blir kära eller raggar och jag blir skitarg. :(

Jag tänker inte kommentera din sista mening. Men på GA var där bara människor som mig. Spelmissbrukare som va spelfria eller kämpade med att komma ur det! Det var givande. Deras historia var lik min. Det kändes skönt att höra att man inte var ensam med sitt beroende. Men även ett uppvaknande. Kommer så ihåg mitt första GA möte. Jag grät mig igenom hela, allt var så överväldigande och det var där och då jag förstod på riktigt att jag är spelmissbrukare!! Då hade jag ändå varit spelfri en månad. Men men. Jag rekommenderar det! Mötena med tjejen på kommunen, där var jag ju ensam och hon var suverän! Där pratade jag om min skam, mina lögner och svek mot min man, mitt spelsug, sorgen över att inte kunna spela mer. Osv. Gav enormt mycket  :)

Jag skämtöverdriver lite för att det är så sura miner. Jag är en helt normal person. Alla har sina brister och bra stunder. Du är en av mina favvosar som inte dömer såna som mig så hårt fast jag inte alltid är lugn.

Fast jag erkänner: jag är på riktigt SNYGG & med skuldsanering !! :D
Snygg, välutbildad, bra arbete... :)

What a catch... ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp