Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nja det beror väl på hur seriös man är med om man menar allvar. Jag kan inte söka långvarig hjälp, är mamma och behövs hemma just nu, ska föda snart.
Tror inte man behöver åka på behandlingshem om man bestämmer sig. :D haft för mycket pengar bara...
Det är gamla saker, förutom någon fin grej jag skjutit upp att sälja.

Sen dessutom: provade spela första gången den här tiden 2017 i augusti, runt 29e så jag har bara 1 år och 11 månader sedan jag provade något spel, slots för första gången och är stolt över det, att ligga på ett spelande under 2 år och sedan komma ur det, (hade två pauser på 3,5 månader vardera med) det är bra jobbat. Kommer inte sumpa att bara ha haft 1 år och 11 månader i gruset och ett liv fri.

Hänger inte med att du haft för mycket pengar och skulder samtidigt. Du behöver nog inte till behandlingshem för att få hjälp, går säkert att lösa på annat sätt. Men så länge du förnekar det kommer du ingenstans.

Vet hur det är också haft stora problem
Med både spel o shopping fast mest spel.
Är idag skuldsatt upp över öronen och ångrar mig djupt.
Väntar utmätning på lön och ska söka skuldsanering kommer aldrig bli fri från skulder annars ligger över miljonen.
Så starkt gjort av dig ❤️ Inte spelat på ett tag men visst finns suget kvar är ett fördärv och absolut det värsta som hänt i mitt liv spelmissbruk.
Kram❤️

Hur dumt det än låter så är det skönt att veta att man inte är ensam och många med samma problem. Shopping är inget jag haft problem med men kanske för man bränt allt på spel.
Hoppas att du får saneringen❤️
Sugen får man nog alltid leva med, men tror helt klart det är värt det i slutänden.
Tack fina du❤️

Grattis till beslutet. Tänk om du hade lyckats få fler lån eller sämre.
Håll ut. Om du har 375 000 kanske det kan vändas rätt fort, sälja något?

Tack❤️ Ett jobbigt beslut men det bästa jag gjort. Man kan inte leva i en bubbla av lögner och tro att den ska hålla.
Har tyvärr inte mycket att sälja, men ska försöka sätta mig och se vad jag kan göra och hur.

Hänger inte med att du haft för mycket pengar och skulder samtidigt. Du behöver nog inte till behandlingshem för att få hjälp, går säkert att lösa på annat sätt. Men så länge du förnekar det kommer du ingenstans.

Nej, jag förnekar inte att det är ett problem, det var därför jag registrerade mig i december här förra året för att jag insåg att det på ett år eskalerat från ingenting till någonting. Hade mycket pengar 2018 när jag vann och har kunnat betala mig ur att ligga back december-juni (alla räkningar) så jag menar att om det varit svårare hade jag nog inte chansat. Jag har aldrig förnekat att jag är beroende, har skrivit ner varje återfall här och inte gömt något. Inte låtsats som att jag bara säljer saker och är så duktig utan också berättat om baksidan, att det kan ta längre tid än att bara registrera sig på spelpaus. För att ge en ärlig bild och kunna varna andra att vara på tårna.
Men jag vill betala ner sista lånen och ligga plus med inom ett år så jag har inget val. Tänker inte sitta med skulder år efter år, det är farligt när man inte vet vad som kan hända med inkomsten, kanske blir mindre.

Senast ändrad:
Men hade du inte minimerat dina chanser att spela? Din man skulle ju ha ditt lösen till BankID osv?
Jag tror du behöver proffesionell hjälp, du får återfall på återfall. Se till så du bara har tillgång till kontanter! Annars kommer du bara fortsätta och fortsätta... Det känns som du inte vill sluta om jag ska va ärlig och DÅ behöver man hjälp.

Ja men om du lyssnar. Jag har spelat i ett år och 11 månader, 7 månader har jag inte spelat så jag har spelat 1 år och fyra månader.
Spelfri 1 januari- 16 april i år senast som lång sträcka.
1 återfall i april, 1 återfall i juni, 1 återfall i juli. Med några insättningar per gång men under en/två dagar.
Det är inte någon big deal jämfört med hur andra haft det.

Dessutom har jag skrivit att jag vill sluta, varför tror du då att jag inte vill det? Tror du att jag vill ha en miljon i skulder som andra här?

Jag ser inte dig eller andra skriva sådär till folk som ligger mer risigt till men jag som har spärrat mig från sms lån, inte har någon anmärkning och jättelite
på UC ska det hackas på. Det är väl större anledning att vara orolig över människor som har 3-4 gånger min storlek i skulder eller som inte har kunnat komma ur spel på väldigt lång tid och många år.

Vad ska jag säga "Hej, jag har spelat kort tid och har lite lån kvar som nog är borta om ett år, är spärrad men har tyckt att det varit spännande ändå nu 2019 på våren/sommaren ett par gånger men nu har jag varit spelfri x antal dagar och det är nog bara en tidsfråga tills jag ligger plus, var lite lat för att jag hade så mycket pengar liggandes i prylar och stora summor på väg in"
Det låter inte som någon som behöver prioriteras.

Tro att det kommer gå dåligt för mig om du vill det, det kanske slår tillbaka på dig.
Om du får otur vet du att det är jag som har skickat det för att du är så korkad och tror att jag inte klarar saker.

Nej, jag förnekar inte att det är ett problem, det var därför jag registrerade mig i december här förra året för att jag insåg att det på ett år eskalerat från ingenting till någonting. Hade mycket pengar 2018 när jag vann och har kunnat betala mig ur att ligga back december-juni (alla räkningar) så jag menar att om det varit svårare hade jag nog inte chansat. Jag har aldrig förnekat att jag är beroende, har skrivit ner varje återfall här och inte gömt något. Inte låtsats som att jag bara säljer saker och är så duktig utan också berättat om baksidan, att det kan ta längre tid än att bara registrera sig på spelpaus. För att ge en ärlig bild och kunna varna andra att vara på tårna.
Men jag vill betala ner sista lånen och ligga plus med inom ett år så jag har inget val. Tänker inte sitta med skulder år efter år, det är farligt när man inte vet vad som kan hända med inkomsten, kanske blir mindre.

Hoppas det går bra för dig liksom för alla på forumet. Hade för mig att din situation var kaotisk, med partner i skulder också och att han fick nu ta över din ekonomi efter att du själv inte klarar det. Du sänder väldigt mycket dubbla signaler och därför har många svårt att förstå dig, eller så trollar du. Oavsett så lycka till.

Hoppas det går bra för dig liksom för alla på forumet. Hade för mig att din situation var kaotisk, med partner i skulder också och att han fick nu ta över din ekonomi efter att du själv inte klarar det. Du sänder väldigt mycket dubbla signaler och därför har många svårt att förstå dig, eller så trollar du. Oavsett så lycka till.
Precis min tanke. Och har man själv haft spelproblem vet man hur det funkar, tyvärr.

Lilaros jag tror många tyvärr blir lite förvirrade. En dag är du spelfri nästa är du det inte. En dag har du fått 200.000 av din mamma för att dagen efter inte kunna betala en räkning på 500. En dag är du reggad på spelpaus nästa är du det inte. En dag har partnern skulder nästa har han det inte.

Jag tror att alla verkligen hejar på dig och vill dig väl men jag tror att många har lite svårt att hänga med i hur det egentligen ligger till i ditt liv...

Lilaros jag tror många tyvärr blir lite förvirrade. En dag är du spelfri nästa är du det inte. En dag har du fått 200.000 av din mamma för att dagen efter inte kunna betala en räkning på 500. En dag är du reggad på spelpaus nästa är du det inte. En dag har partnern skulder nästa har han det inte.

Jag tror att alla verkligen hejar på dig och vill dig väl men jag tror att många har lite svårt att hänga med i hur det egentligen ligger till i ditt liv...
Tror att Lilaros har det mycket kämpigt och hon är inte ensam tyvärr. Är ju själv där o många med mig. När man är spelmissbrukare är livet mycket hattigt ena dagen har man mycket pengar och tänker det löser sig nu för att nästa dag ha noll på kontot.
Men Terry du har ju varit där men känner ändå att jag vill skriva detta.
Varje gång man vunnit tänkte man nu löser allt sig för att sedan bränna varenda krona.
Måste säga att det värsta jag varit med om i mitt liv förstört så mycket hälsa ekonomi och även tärt på familjen ej värt det.
Men får en känsla av att Lilaros är lite som mig vi vill ha pengar o göra roliga saker shoppa kanske resa vilket jag älskar. Och i tron att få det livet spelar man när det egentligen oftast är tvärtom man får höga skulder o blir fattig.
På slutet vet jag inte varför jag spelade inte kul var det och skapade bara ångest så sjukt.
Tror Lilaros visar beteende utsäkta att jag pratar om dig men det är tecken på ett missbruk som i detta fall är spel och en önskan att bli älskad för den man är och att man är värdefull o betyder nått.
Ligger en del annat bakom detta med spel också.

Precis min tanke. Och har man själv haft spelproblem vet man hur det funkar, tyvärr.
Så är det ju men känslan att man kanske inte duger som man är och en osäkerhet kan också ligga bakom beteende som detta har själv erfarenhet av det. Dålig självkänsla helt enkelt.

Tror att Lilaros har det mycket kämpigt och hon är inte ensam tyvärr. Är ju själv där o många med mig. När man är spelmissbrukare är livet mycket hattigt ena dagen har man mycket pengar och tänker det löser sig nu för att nästa dag ha noll på kontot.
Men Terry du har ju varit där men känner ändå att jag vill skriva detta.
Varje gång man vunnit tänkte man nu löser allt sig för att sedan bränna varenda krona.
Måste säga att det värsta jag varit med om i mitt liv förstört så mycket hälsa ekonomi och även tärt på familjen ej värt det.
Men får en känsla av att Lilaros är lite som mig vi vill ha pengar o göra roliga saker shoppa kanske resa vilket jag älskar. Och i tron att få det livet spelar man när det egentligen oftast är tvärtom man får höga skulder o blir fattig.
På slutet vet jag inte varför jag spelade inte kul var det och skapade bara ångest så sjukt.
Tror Lilaros visar beteende utsäkta att jag pratar om dig men det är tecken på ett missbruk som i detta fall är spel och en önskan att bli älskad för den man är och att man är värdefull o betyder nått.
Ligger en del annat bakom detta med spel också.

Du har säkert en poäng i en hel del. Det är inte beteendet som iaf för min del förvirrar utan vad som sägs vilket gör att det är svårt att förstå vad som stämmer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp