Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alla vet att Lundqvist bestämmer i svensk hockey. .

Håller på Rögle själv. Känns som det kan bli skapligt tryck i globen på torsdag om ni vinner idag...

Alltså vad är felet med Dig? :cool: Du hejar ju varken på MFF eller MIF... :eek:

Igår paketerade och postade jag 30 saker, prismärkte och tog två ikeakassar till loppis, fotograferade 32 saker till försäljning. Förra månaden sålde jag saker till förlust från hemmets vrår för ca 62.000 kronor och allt har gått till räkningar. Svårt att känna lycka fast jag släckt många bränder.

Status ekonomi: 123 000 smslån, 293 blanco.

Plan:
* Sälja saker för cirka 130.000, har skrivit listor över allt som jag har kvar att sälja.
* Betala ner så mycket jag kan på sms-lånen.
* Sökt csn för sommaren, 35.000 extra... om jag får det.
* Ska söka csn till hösten, drar upp inkomsten till 30.000 ca efter skatt med alla andra inkomster. Kommer inte gå back då längre om jag blir beviljad det.
* Pussla och fundera över fler saker att sälja. Kanske borde sälja saker jag vill ha kvar med.

Senast ändrad:
Igår paketerade och postade jag 30 saker, prismärkte och tog två ikeakassar till loppis, fotograferade 32 saker till försäljning. Förra månaden sålde jag saker till förlust från hemmets vrår för ca 62.000 kronor och allt har gått till räkningar. Svårt att känna lycka fast jag släckt många bränder.

Status ekonomi: 123 000 smslån, 293 blanco.

Plan:
* Sälja saker för cirka 130.000, har skrivit listor över allt som jag har kvar att sälja.
* Betala ner så mycket jag kan på sms-lånen.
* Sökt csn för sommaren, 35.000 extra... om jag får det.
* Ska söka csn till hösten, drar upp inkomsten till 30.000 ca efter skatt med alla andra inkomster. Kommer inte gå back då längre om jag blir beviljad det.
* Pussla och fundera över fler saker att sälja. Kanske borde sälja saker jag vill ha kvar med.

Tänk på att du inte får ta CSN utan blir återbetalningsskyldig om du tjänar mer än 55000 per kalenderår!

CSN räknar fribeloppet per kalenderhalvår. Om du läser 20 veckor på heltid med studiemedel (en vanlig termin) är fribeloppet för det kalenderhalvåret 90 075 kr (2019). Om du läser 20 veckor på heltid med studiestartsstöd (en vanlig termin) har studiestartsstöd är fribeloppet för det kalenderhalvåret 74 400 kr (2019).

Tänk på att du inte får ta CSN utan blir återbetalningsskyldig om du tjänar mer än 55000 per kalenderår!

Hej, jo jag har pluggat i tio år. Tio år sedan jag började plugga men har jobbat ibland utan csn och pluggat distans. :D Jag har fyllt i det jag har tjänat första kalenderhalvåret och det jag förväntas tjäna andra halvan 2019 och suttit i telefon med en trevlig jänta i 25 minuter för att allt ska bli rätt. Hon sa att det ändå lönar sig att söka för sommarkurser för att fribeloppet ökar när det gäller färre veckor av någon anledning. Har 9 veckor csn kvar på universitetsnivå.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp