Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hittade den här informationen under SEKI:
"Kortet gäller för inköp och kontantuttag inom avtalad kreditgräns hos försäljnings- och uttagsställen som är anknutna till betalsystemet."
Har inte fått mitt kort än, det skulle ta upp till 10 dagar. Var på Ikea igår men glömde fråga om uttag! Får fråga nästa gång. Man kanske kan ta ut i kassan.

usch, denna eviga stress... hoppas din tradera kund betalar!!!! kram

Jaså, det är ju jättebra om det går :)
Ja det löste sig! Man är allt bra otålig ibland...

Sålt saker för 220 kr på tradera idag och en annons har gått upp till över 100 kronor som var en ren chansning.
Märkt en Ikeakasse med saker till loppis.
Städat i timmar och rensat...
Varit vaken sedan 2.30, lyckas alltid vakna då så mycket mer kanske inte blir gjort men kämpar alltid för att dra något strå till stacken per dag om ork finns.

Sålt saker för 220 kr på tradera idag och en annons har gått upp till över 100 kronor som var en ren chansning.
Märkt en Ikeakasse med saker till loppis.
Städat i timmar och rensat...
Varit vaken sedan 2.30, lyckas alltid vakna då så mycket mer kanske inte blir gjort men kämpar alltid för att dra något strå till stacken per dag om ork finns.
Jag beundrar din energi :)

Jag beundrar din energi :)

Jag får panikenergi när jag räknar på att bara mina räkningar är 60 000 i augusti men då är jag ikapp med sena räkningar. Vill inte sälja vissa saker jag behöver sälja så det tar emot men har spärrat alla smslån och ångrar mig lite, fast ändå inte. Så otroligt tråkigt med tradera och blocket. Det tar emot något otroligt och känns hemskt.
Men kommer behöva skrapa ihop 40 000.
(Och tack men jag känner mig mest som årets vinnare i klantighet)

Lilaros hur ser din situation ut idag, har du räknat ut om det ens är möjligt att inte släppa allt?

Men du ska inte titta backspegeln Lilaros ( bara när du tänker "nya lån/krediter). Om du var klantig skulle du inte kämpa så hårt!! Du är smart, du vet att du vill och kan förändra.
Jag hamnade på sniskan pga oförutsedda utgifter, men nu blir det inget "ihopbakstjosan" för Mollymunter för sånt går alltid åt helvete för mig. Betala av och äta linssoppa är vad som gäller här (slankare än en modell) och när allt är över är det som att få 15000 i löneförhöjning!

Lilaros hur ser din situation ut idag, har du räknat ut om det ens är möjligt att inte släppa allt?

Ja du. Det beror på om bilen lyckas bli såld, den är värd 70-80 000 men det är inte säkert att den säljer. Ska fixa den men med 3 barn under 6 år är det alltid någonstans att åka och det är läskigt att köpa en bil man inte vet hur den är att lita på, ursäkter jag vet men det känns obehagligt att sälja den. Behöver ha 2 bilar, en till dagis till en av oss och en pendlarbil. Blir dyrt att ha två med skatt och sånt.
Saker att sälja utöver bilen kanske är runt 20 000. Men tvivlar på att man orkar.
Min man har släppt allt, vi var tvungna.
Så vi kan få in runt 140 000 i augusti (bil, sälja skit, två löner) och då behöver jag inte släppa allt med men om inte bilen säljer ligger jag risigt till.
Jag måste få ner mina månadskostnader otroligt fort och få bort lån annars kommer jag gå back.
Jag har räknat på det. I september är mina ordinarie räkningar 17000 nu efter samlingslånet innan tidigare 35-40k men min inkomst är 16700 och så en vacker hyra på 4500 + mat och bensin och oförutsett...
måste alltså betala ner varje liten krona jag får in på några lån jag har kvar.
Har t.ex. per månad betalkoll 2000, klarna 1000, kreditkort 2500, qliro och fortus 1500, ellos 1200, Ikea 1500... och några till poster.
Gör vad jag kan med mina småförsök att sälja saker på tradera :///

Så jag hoppas på tur men räknar med att det kan gå åt skogen för det kan det ju. Men kan inte göra annat än allt jag orkar per dag.

Men du ska inte titta backspegeln Lilaros ( bara när du tänker "nya lån/krediter). Om du var klantig skulle du inte kämpa så hårt!! Du är smart, du vet att du vill och kan förändra.
Jag hamnade på sniskan pga oförutsedda utgifter, men nu blir det inget "ihopbakstjosan" för Mollymunter för sånt går alltid åt helvete för mig. Betala av och äta linssoppa är vad som gäller här (slankare än en modell) och när allt är över är det som att få 15000 i löneförhöjning!

Haha, bra inställning! Jag kommer också bli slank. Brukar väga 49-50 kg sedan tonåren. :rolleyes: inte ens McDonalds hjälper.
Men jo otur är roligt. Är såååå trött nu, har varit vaken snart 20 timmar och försöker fokusera men man blir ju knäpp på att tänka på pengar. Vet inte om jag är smart. o_O Trodde det förut. :D
Har tänkt att lägga ut en massa smågrejer till försäljning men är yr av trötthet.
Jag vet att man inte ska ge upp och jag ska hugga tag i det här när jag vaknar.
Jag skäms så himla mycket bara. Och hoppas det löser sig.

Ja du. Det beror på om bilen lyckas bli såld, den är värd 70-80 000 men det är inte säkert att den säljer. Ska fixa den men med 3 barn under 6 år är det alltid någonstans att åka och det är läskigt att köpa en bil man inte vet hur den är att lita på, ursäkter jag vet men det känns obehagligt att sälja den. Behöver ha 2 bilar, en till dagis till en av oss och en pendlarbil. Blir dyrt att ha två med skatt och sånt.
Saker att sälja utöver bilen kanske är runt 20 000. Men tvivlar på att man orkar.
Min man har släppt allt, vi var tvungna.
Så vi kan få in runt 140 000 i augusti (bil, sälja skit, två löner) och då behöver jag inte släppa allt med men om inte bilen säljer ligger jag risigt till.
Jag måste få ner mina månadskostnader otroligt fort och få bort lån annars kommer jag gå back.
Jag har räknat på det. I september är mina ordinarie räkningar 17000 nu efter samlingslånet innan tidigare 35-40k men min inkomst är 16700 och så en vacker hyra på 4500 + mat och bensin och oförutsett...
måste alltså betala ner varje liten krona jag får in på några lån jag har kvar.
Har t.ex. per månad betalkoll 2000, klarna 1000, kreditkort 2500, qliro och fortus 1500, ellos 1200, Ikea 1500... och några till poster.
Gör vad jag kan med mina småförsök att sälja saker på tradera :///

Så jag hoppas på tur men räknar med att det kan gå åt skogen för det kan det ju. Men kan inte göra annat än allt jag orkar per dag.

2 löner? Blandar jag ihop med nån annan, fick du inte barn häromdagen?

Jag har räknat på det. I september är mina ordinarie räkningar 17000 nu efter samlingslånet innan tidigare 35-40k men min inkomst är 16700 och så en vacker hyra på

Fick du äntligen ett samlingslån?
Snyggt jobbat!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp