Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som vet vad som hänt med Refino?

Som rubriken lyder. Vad har hänt med Refino?

De svarar inte på mail, deras telefon nummer är inte längre aktivt. De verkar dock fortsatt ta emot ansökningar via deras hemsida.

Senaste svaret jag fick via deras kundtjänst var i början av december. Sen dess är det helt tyst.

Någon som har lån där? Eller har hört något från dem?

Hej! De har pausat utlång enligt deras kundtjänst precis före jul. Men de ska vara igång igen i januari.

Okej? Fick kontakt med en handläggare för cirka 1h sen och han sa att allt är som vanligt?
Oj intressant, då gör de som vanligt säger olika till olika som ringer in. Vad fick du för besked då? Jag har aldrig fått hjälp av dem trots olika förutsättningar och olika medsökande med bra förutsättningar.

Oj intressant, då gör de som vanligt säger olika till olika som ringer in. Vad fick du för besked då? Jag har aldrig fått hjälp av dem trots olika förutsättningar och olika medsökande med bra förutsättningar.
Skulle prata med handläggaren igen på fredag.
Vad har anledning till nekande varit för dig?

Sagt olika varje gång. De säger ofta en grej, fixa den och så blir du godkänd om några månader. Även hittat på olika anledningar till avslag med medsökande.

Refino lånar ju inte ut några egna pengar? Enbart en låneförmedlare ju. Så märkligt att de skulle ha "pausat" utlåningen. Om så är fallet är det ju bara att ansöka hos någon av de mer större beprövade aktörerna som Lendo, Zmarta etc?

Refino lånar ju inte ut några egna pengar? Enbart en låneförmedlare ju. Så märkligt att de skulle ha "pausat" utlåningen. Om så är fallet är det ju bara att ansöka hos någon av de mer större beprövade aktörerna som Lendo, Zmarta etc?
Refino lånar ut pengar jo.

Vad är fördelen att gå via dom istället för Lendo?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp