Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som vet när löner körs? Löneutmätning på G

Absolut.
Det är extremt lätt att lösa 1.2 miljoner i skulder där de största lånen har ränta på 20-25% med lön på 20k.

Inte ens om min bostadskostnad skulle vara 1kr hade jag haft råd att betala ikapp. Hade nog inte ens haft råd med räntan.

Så vad tjänar det till att slita ut kroppen för ingenting?
Det rätta är ju ändå att betala tillbaka är ju svår diskuterat men som sagt du får göra som du vill. Ifall det är värt att lämna Sverige för gott eller kämpa för att klara det.
Vill du ha skuldsanering så ska du ju inte motarbeta kfum iallafall.

Har du 10.000 i hyra sa du, om du inte har familj så finns det ju garanterat någon 1000 lapp att ta bort därifrån vart du än bor.

Om jag byter jobb i Februari så bör väl inte KF se det förrän Juni 2021 om de inte gör kontokoll på banken. Vilket de enligt min erfarenhet inte gör så ofta.

Uppdateras varje månad, november är redan synligt på många

Fick brev hem idag från KF där jag ska redogöra för inkomst.
De vill ha svar senast 8 December. Får man en påminnelse på denna som man får på andra brev om man inte skickar in eller söker de upp en direkt?

Vi brukar få lönespecifikationer typ den 17:e varje månad så antar att lönerna körs ganska tidigt. Vill inte åka på en löneutmätning inför julen utan vill vänta till Januari.

En annan fråga jag gärna vill ha svar på är.
Om man vill undvika utmätning och byta jobb varje år. Är det i Januari-Mars månad man då ska byta jobb? På så vis kan man undvika KF? Jag pratar bara om jag inte skulle bli beviljad skuldsanering. Då är typ hoppet ute med mina massiva skulder och då får jag helt enkelt bli en sån som hoppar runt varje år eller flytta utanför EU.
Ska pappren vara inlämnat den 8/12 hinner dom dra nu i December på lönen om den körs den 17/12.

Jobbar med löner. Lönerna stängs den 17e nu i december eftersom löneutbetalning är den 23e.
Din lönespec är nuförtiden även din kontrolluppgift och din bruttolön och skatt rapporteras till Skatteverkerket varje månad.
Kan tänka mig att där kan kfm lätt se vem som betalat ut lön och på så vis få reda på vem som är arbetsgivaren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp