Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Någon som slutat att snusa? Tips?

Är det någon som har snusat lika länge som mig (15-20 år) och slutat?

Tips?

Funderar faktiskt på att lägga ner det fast jag lovat mig själv att aldrig sluta snusa :D

Absolut enda anledningen till att jag vill sluta är hälsan även om snus inte påverkar så negativt.

Snuset har varit min bästa vän och jag har varenda vaken minut senaste 15 åren haft en prilla i munnen :D

Slutade röka efter 8-9 års tid för några år sen vilket är ungefär samma sak. Inga substitut med plåster, tuggummin, snus, ipren eller andra offsets.

Finns inte så mycket tänka på. Det är bara kasta snusdosan och stålsätta dig med vetskapen att du har ett 3-6 veckors helvete framför dig.
Det positiva är att det bara är 3-6 veckor tills beroendet är 90% över. Det negativa är att dom 3-6 veckorna känns som en evighet.

För mig var det dåligt fokus på jobbet, abstinens, man får hejda sig hela tiden ett tag för vanan och rutinen ville ta över, huvudverk, vaknade kallsvettig ibland 2 första veckorna, ville äta mer, dåligt humör etc. Det var värst typ dom 2 första veckorna men släppte nästan helt efter ca 1 månad. Efter det så kände man sig tvärtom piggare och återfick kondition

Det finns inga bra tips annat än att det gäller bara är att göra det och starta klockan. Tycker inte man ska ta några substitut heller utan bestäm dig och sen ta dig igenom denna period på ren viljestyrka.
Hälsan är förstås väldigt viktig, men sen ska man också tänka att det är en ekonomisk vinning att sluta - Inte dåligt det heller!

Senast ändrad:

Tips?

Funderar faktiskt på att lägga ner det fast jag lovat mig själv att aldrig sluta snusa :D

Absolut enda anledningen till att jag vill sluta är hälsan även om snus inte påverkar så negativt.

Snuset har varit min bästa vän och jag har varenda vaken minut senaste 15 åren haft en prilla i munnen :D
Har 2 kompisar som slutat som har kört med lite papper under läppen för att ha ngt där, stor vana att ngt ska vara där så det hjälpte dem mkt sa dem

Snusade lös i 30år, slängde i samband med att blev sjuk annars hade jag nog snusat ännu. Väldigt svårt och sluta, sov med snus med. Nu varit snus fri i ca 3år. Bestämma sig och disciplin är nog nyckeln.

Snusade i 6 år. Men slutade för cirka 1 år sen. Körde nikotin fritt snus i början och sen trappade jag ner det och sen slutade helt. Om suget kommer tillbaka så köper jag en dosa nikotin fritt snus

Slutade snusa under min löneutmätning då jag helt enkelt inte hade råd. Men kommer ihåg det som om de var igår nästan, för de var kämpigt första tiden. Hade då snusat i lite drygt 20 år.
Första tiden var jag fruktansvärt rastlös, blev väldigt många promenader i skogen och bakande första tiden. Ersatte snuset med sötsaker i form av en jäkla massa olika pajer och andra bakverk, så ett gäng sluta-snusa-kilon gick man ju upp. Sen efter 3-4 veckor så började suget försvinna mer och mer, och kände jag sug så drack jag vatten.
Mitt bästa tips är att vara bestämd, att verkligen lova dig själv att sluta och varför du gör det.

Tips?

Sorry min vän, kan inte hjälpa Dig med det då jag själv älskar mitt vita snus. La precis in en liten "smurf binda" under läppen som min sambo så (o)skönt kallar mitt snus för. Jag älskar mitt snus. Kommer nog aldrig vilja sluta med det. "Bästa snuttefilt" man kan tänka sig... ;)

Snusat sen jag var... 16 måste det bli, så på pricken 20 år. Testat sluta otaliga gånger men fasen va svårt det är. Är motiverad, men abstinensen slår fan högre

Snusat sen jag var barn, över 50 år.
Gjort några försök att sluta, dessvärre utan framgång.
Sover alltid med en prilla under läppen och oftast lägger jag in en till om jag vaknar.
Obotlig.
Nä, vad vore livet utan snus..

Rökte 14 år. Slutade med det och började snusa. Slutade cold turkey med snus för 13 år sedan. Aldrig tagit en snus eller rökt ett enda bloss sedan dess. Skulle förmodligen trilla dit då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp