Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som prövat releasing via KVDbil?

Någon som prövat releasing via KVDbil?
Hittar lite info på sidan, men för mig skulle det vara bra att få leasa 12 - 17 månader, därefter faller låsta pengar ut.
Om man vinner auktionen och väljer releasing, vad händer om kreditprövningen säger nej...
Vet inte vilken upplysning de tar.
Någon som prövat releasing och vet mera?

Om jag vinner auktionen och väljer releasing men kreditprövningen inte går igenom, ogiltigförklaras min vunna auktion eller får jag en stragfavgift?

Jo det är det jag har försökt göra utan att lyckas därav frågan här. Det var därför jag skrev i trådstarten "någon som prövat releasing och vet mera". Så om det är någon som prövat förfarandet jag beskrev i första inlägget så vore jag tacksam om ni ville delge erfarenheter.
Undanber mig gissningar och svar som inte tillför något som "läs dig till".

Jo det är det jag har försökt göra utan att lyckas därav frågan här. Det var därför jag skrev i trådstarten "någon som prövat releasing och vet mera". Så om det är någon som prövat förfarandet jag beskrev i första inlägget så vore jag tacksam om ni ville delge erfarenheter.
Undanber mig gissningar och svar som inte tillför något som "läs dig till".

Ok. Ber om ursäkt. Tar bort mina svar. Gissar att ingen här har testat det där. Lycka till

Har hittat svaret själv till slut och delger det ifall någon annan funderar:

"Vi säljer 26 000 bilar om året, vilket ger oss ett bra utgångsläge för att förhandla fram ett fördelaktigt billån åt dig. Vi har dessutom möjlighet att hjälpa 95 procent av de som ansöker att teckna ett billån. Och skulle vi mot förmodan inte kunna lösa ett lån åt dig, har du rätt att hoppa av köpet. En skönare bilaffär, helt enkelt"

Har hittat svaret själv till slut och delger det ifall någon annan funderar:

"Vi säljer 26 000 bilar om året, vilket ger oss ett bra utgångsläge för att förhandla fram ett fördelaktigt billån åt dig. Vi har dessutom möjlighet att hjälpa 95 procent av de som ansöker att teckna ett billån. Och skulle vi mot förmodan inte kunna lösa ett lån åt dig, har du rätt att hoppa av köpet. En skönare bilaffär, helt enkelt"

Det vore bra om det förtydligas med om det även gäller leasing

Återkommer när jag får svar från deras kundtjänst. Svarstiden där var 1-2 dagar och jag mailade och frågade i fredags..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp