Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som nyligen sökt och fått lån hos balanzia?

Har du många FF? Blanco? Krediter?

4st totalt, går ut i augusti.
Blanco cirka 150k synligt.
Ett kreditkort 7/20k.

Skulle verkligen behöva söka denna månad, men ligger på 5,6% risk, därav kontakten med Balanzia. Inget skuldsaldo eller anmärkningar..

Det utanför UC är nästan tyngst rent kostnadsmässigt. Ligger på cirka 150k där så 300k skulle täcka allt och det är det jag verkligen skulle behöva.

Det utanför UC är nästan tyngst rent kostnadsmässigt. Ligger på cirka 150k där så 300k skulle täcka allt och det är det jag verkligen skulle behöva.
Sök, du kommer få erbjudanden tror jag. Men mitt råd är att söka på lendo istället för direkt hos balanzia. Samla lån 300k med 5,6 uc risk, 330k inkomst du borde få erbjudande om hela beloppet med 6-10% ränta.

Sök, du kommer få erbjudanden tror jag. Men mitt råd är att söka på lendo istället för direkt hos balanzia. Samla lån 300k med 5,6 uc risk, 330k inkomst du borde få erbjudande om hela beloppet med 6-10% ränta.

Tror du? Vill bara inte riskera en ff när jag väntat i nästan 1 år på detta. Balanzia kändes bara tillmötesgående och kunde manuellt göra bedömning utifrån min egna situation, men det blir kanske bäst med Lendo då.. Nervös att det inte ska gå. Tyvärr måste jag söka nu också, kostnaderna är ohållbara tyvärr..

Tror du? Vill bara inte riskera en ff när jag väntat i nästan 1 år på detta. Balanzia kändes bara tillmötesgående och kunde manuellt göra bedömning utifrån min egna situation, men det blir kanske bäst med Lendo då.. Nervös att det inte ska gå. Tyvärr måste jag söka nu också, kostnaderna är ohållbara tyvärr..
Ja, jag tror det. Förstår dig också, såklart att det är nervigt och att du inte vill riskera en FF i onödan. Men tror inte Balanzia gör någon större skillnad om dom får in din ansökan via lendo eller via deras hemsida. Tror som sagt att du kommer få erbjudande av andra banker också, till bättre ränta.

Ja, jag tror det. Förstår dig också, såklart att det är nervigt och att du inte vill riskera en FF i onödan. Men tror inte Balanzia gör någon större skillnad om dom får in din ansökan via lendo eller via deras hemsida. Tror som sagt att du kommer få erbjudande av andra banker också, till bättre ränta.

Ja, känns som man har en chans liksom. Sen skulle lån 300k täcka precis alla skulder jag har, sen i höst får jag nytt jobb och kommer ligga på 400k och kan söka nytt med bättre ränta.
Nu handlar det bara om att jag ska kunna styrka inkomsten och få någon som tittar på min ansökan manuellt, trots dålig UC, därför blir man nojig när man ansöker via en automatiserad tjänst.
Blir nog att jag tar Lendo ändå!

om du gör de via lendo , kan du ringa till Balanzia efteråt , det är onödigt om du gör en förfrågan när du kan få svar från olika banker.
De får ju ändå in din ansökan om du vill de ska hantera den manuellt? :)

om du gör de via lendo , kan du ringa till Balanzia efteråt , det är onödigt om du gör en förfrågan när du kan få svar från olika banker.
De får ju ändå in din ansökan om du vill de ska hantera den manuellt? :)

Kan man göra det och be dem granska manuellt? Jag känner väl att mina chanser är större om man ser helheten av mina förutsättningar och jag kan styrka inkomst mm och inte automatiskt gör avslag pga UC-risk eller så..

Jag läste dock på Lendos sida och de har inte med Balanzia, dock hade Advisa med dem..
Ahhhh vad kluven jag är, var jag ska ansöka om en vecka. Lendo, advisa, Balanzia, sambla, osv... Inte lätt att veta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp