Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som nyligen sökt och fått lån hos balanzia?

Hej

Någon som nyligen sökt och fått lån hos balanzia?
Vad var era förutsättningar?
Vilket belopp och ränta fick ni?

Tänkte söka deras maxbelopp 300k, men har UC-risk på 5% som till mestadels beror på gamla taxeringsuppgifter.

Tack!

Eller är det större chans att få 300k via låneförmedlare, än direkt hos Balanzia? Behöver styrka inkomst för 2019 och framåt..
Inga anmärkningar eller skuldsaldo. Cirka 150k i synliga lån/krediter och lika mycket till. 330k inkomst.

Sök via Lendo. Alltid bäst med 1 FF och så många erbjudanden som möjligt.

Sök via Lendo. Alltid bäst med 1 FF och så många erbjudanden som möjligt.

Kluven på vad som blir bäst. De på Balanzia kan ju manuellt granska och känns mer tillmötesgående när man inte har optimalt betyg och behöver skicka in intyg osv.. Men behöver ett lån på 300k för att täcka allt, och det är ju deras max.

Är do villiga att ge dig ett lån, så kommer du få erbjudande via dom om du ansöker på lendo. Däremot så kan du ju maila balanzia dina förutsättningar och få ett preliminärt svar?

Är do villiga att ge dig ett lån, så kommer du få erbjudande via dom om du ansöker på lendo. Däremot så kan du ju maila balanzia dina förutsättningar och få ett preliminärt svar?

jag gjorde det och fick svaret:

Utifrån de uppgifter du gett oss ser vi ingen anledning till varför ansökan inte bör beviljas, däremot kan vi inte garantera er ett svar förrän vi tagit en kreditupplysning.

Vi gör manuella bedömningar absolut däremot om en ansökan får ett automatiskt avslag så kan vi självklart kolla igenom den manuellt som en andra bedömning.

Får du avslag pg låg inkomst i din uc så ber vi dig styrka med underlag eller får du avslag pg högt belopp kan vi erbjuda dig ett mindre lånebelopp.

så jag känner att jag har störst chans om jag vänder mig direkt till Balanzia än via en förmedlare, som förmodligen ger sämre erbjudande.. behöver 300k, 5,95% risk och 180k taxerad för 2018, 150k synligt på UC och 150k utanför. Med intyg har jag 340k inkomst, och det var bland annat dessa förutsättningar jag mailade!

Med 5% risk så ska du ju ta advisa eller lendo alla dagar i veckan folk får ju erbjudande med 15% risk här inne

Så länge du kan styrka din inkomst. Men dom kommer ju förmodligen vilja se lönespecifikationer osv. Så sök via lendo, fyll i den inkomst du har, så kommer du få erbjudanden. Vad har du för inkomst föressten?

Så länge du kan styrka din inkomst. Men dom kommer ju förmodligen vilja se lönespecifikationer osv. Så sök via lendo, fyll i den inkomst du har, så kommer du få erbjudanden. Vad har du för inkomst föressten?

Det är inga problem att göra, har både intyg och lönespecifikationer. 2018 inkomst 180k och 2019 och framåt 330k.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp