Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som har testat Tando lån?

Kan nån bekräfta med bevis att dom drivs in för jag har fått en massa hotmail om inkasso nu men sen händer inget mer. Och när jag frågade vilket inkassobolag dom använder så får jag inget svar. Hela det här bolaget skriker pengatvätt så nåt skit måste dom syssla med

Hej,
För allas info som inte betalar tando.
En kompis gjorde samma sak som hade tandolånet och han betalade inte heller.
Fick ifrån honom idag att det gått till fogden och missbrukat kredit, vet inte exakt hur länge han struntar i att betala eller om han bara hade oflyt nu.
hoppas ni andra klarar er bättre än honom!

Kan nån bekräfta med bevis att dom drivs in för jag har fått en massa hotmail om inkasso nu men sen händer inget mer. Och när jag frågade vilket inkassobolag dom använder så får jag inget svar. Hela det här bolaget skriker pengatvätt så nåt skit måste dom syssla med
Det drivs in från England genom:
Oxford Consumer Accounts Ltd
00000 n1 7gU London
England

Går sedan genom Lowell givetvis. Den nyaste av fiender.

Hej,
För allas info som inte betalar tando.
En kompis gjorde samma sak som hade tandolånet och han betalade inte heller.
Fick ifrån honom idag att det gått till fogden och missbrukat kredit, vet inte exakt hur länge han struntar i att betala eller om han bara hade oflyt nu.
hoppas ni andra klarar er bättre än honom!
Det tog 2 år för mig. Kan säkert gå snabbare nu. Men någon borde kontrollera att det går rätt till. För mig är det för sent. Icke prioriterad skuld.

Någon som själva deklarerat räntan ifrån tando och vet att det räcker med den jävla länken de skickade på mail som bevisbörda till skatteverket? Sitter med det nu och de vill ha in handlingar på räntan, men det enda jag får ifrån tando är en jävla länk med alla inbetalningar + vad de drar i ränta.

Någon som själva deklarerat räntan ifrån tando och vet att det räcker med den jävla länken de skickade på mail som bevisbörda till skatteverket? Sitter med det nu och de vill ha in handlingar på räntan, men det enda jag får ifrån tando är en jävla länk med alla inbetalningar + vad de drar i ränta.

Intressant att du tar upp det. Tandoo anmäler nämligen inte in detta till skatteverket så fick själv sitta och rådda med det här skitet.

Normalt sätt kan man kanske inte hade orkat hålla på med det men har man betala 3.000 kr i månaden lite drygt i tre år och skulden knappt minskar så inser man att det finns en och annan slant att göra avdrag på...

Intressant att du tar upp det. Tandoo anmäler nämligen inte in detta till skatteverket så fick själv sitta och rådda med det här skitet.

Normalt sätt kan man kanske inte hade orkat hålla på med det men har man betala 3.000 kr i månaden lite drygt i tre år och skulden knappt minskar så inser man att det finns en och annan slant att göra avdrag på...
Jag är själv pisstrött på den kopiösa räntan och att lånet knappt rör sig, så tröttnade själv. Tog kontakt med skatteverket igår, fick besked att jag tom kan lämna in ändring för inkomstår 2021, vilket höjde min skatteåterbäring jag egentligen skulle fått ut i april med över 7000kr(?!). Vet nu ej om jag får dessa pengar nu inom det närmaste, eller de slår på summan till nästa skatteåterbäring när jag gjort tillägget för nästa monster summa i ränta ifrån tando..

För övrigt räcker printscreens från inbetalningslänken, och låneavtalet där ditt namn framgår och sådär. Fick väldigt klara fina direktiv utav snubben ifrån skatteverket som tyckte det var ganska kasst att en långivare som har de räntorna inte informerar sina lånetagare att de inte själva meddelar ränta till skatteverket utan detta måste vi ta reda på själva.

Alltså jag har haft dom sedan 2020 och hade 100.000 från början så snart har jag betalat 100.000 kr till dom - lånet har minskat med 21.000 kronor....

Hutlöst. Jag har dock inte gjort avdrag på denna än. Det är pengar jag har laglig rätt till men aldig blivit av.

Kommer göra som du har gjort, ta en printscreen och skicka in till Skatteverket.

Alltså jag har haft dom sedan 2020 och hade 100.000 från början så snart har jag betalat 100.000 kr till dom - lånet har minskat med 21.000 kronor....

Hutlöst. Jag har dock inte gjort avdrag på denna än. Det är pengar jag har laglig rätt till men aldig blivit av.

Kommer göra som du har gjort, ta en printscreen och skicka in till Skatteverket.
Har med haft skiten sedan 2020. 100k, nere på 67k nu trotts inbetalningar på 2600 i månaden, helt jävla sjukt!
Gör det! Det är pengar du har all rätt till att få tillbaka, om inget kanske man kan beta av skiten snabbare och bli av med asen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp