Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som har testat Tando lån?

Det är ju det att om
Man inte betalar drar de ju summan från ens borgensman . Får inte glömma att alla tandolån har en borgensman för det var ju deras krav för att få lån . Så då åker den personen på skulden och är det tex ens föräldrar ( inte många andra går in som borgensman ) så vill man ju såklart inte att de ska drabbas . Så resonerar iaf jag .

Fick detta från TANDO precis. Precis som att dom typ läst det vi skrivit här?

Vi kontaktar dig med viktig information om ditt lån.
Du har ett lån hos Faithful Finance AB, reg nr 559159-7082, Odinsgatan 12, 411 03 Göteborg.

Den 01/02/2022 överförde vi oåterkalleligt ditt lån () och tillhörande anspråk till Oxford Consumer Accounts Limited.
Detta innebär att återbetalningen av din skuld kommer att göras till Oxford Consumer Accounts Limited. Vi skickar detta meddelande till dig för att informera dig om vår överföring av våra rättigheter i enlighet med låneavtalet enligt avsnitt 28 i Konsumentkreditlagen (2010: 1846)

Du behöver inte göra någonting och dina månadsbetalningar kommer att samlas in som vanligt. Återbetalningsvillkoren för ditt lån förblir desamma och dina rättigheter påverkas inte.

Om du har några frågor angående överföringen av anspråket kan du kontakta oss via e-post på hej@tandolan.se

All kommunikation kan ske på svenska.

Fick detta från TANDO precis. Precis som att dom typ läst det vi skrivit här?

Vi kontaktar dig med viktig information om ditt lån.
Du har ett lån hos Faithful Finance AB, reg nr 559159-7082, Odinsgatan 12, 411 03 Göteborg.

Den 01/02/2022 överförde vi oåterkalleligt ditt lån () och tillhörande anspråk till Oxford Consumer Accounts Limited.
Detta innebär att återbetalningen av din skuld kommer att göras till Oxford Consumer Accounts Limited. Vi skickar detta meddelande till dig för att informera dig om vår överföring av våra rättigheter i enlighet med låneavtalet enligt avsnitt 28 i Konsumentkreditlagen (2010: 1846)

Du behöver inte göra någonting och dina månadsbetalningar kommer att samlas in som vanligt. Återbetalningsvillkoren för ditt lån förblir desamma och dina rättigheter påverkas inte.

Om du har några frågor angående överföringen av anspråket kan du kontakta oss via e-post på hej@tandolan.se

All kommunikation kan ske på svenska.
Jag fick samma nyss och tänkte samma som dig . Men jag mejlade direkt till adressen de hänvisar till hej@tando osv och ifrågasatte varför min ränta inte blivit registrerad på min deklaration.

Fick samma mail.

fick samma mejl också
Det skit snack. de är ett företag som försöker lura/tvätta pengar den här företaget som heter Oxford Consumer Accounts Limited är i UK samt ägs av samma person som äger tando dock har den här personen ingen svensk prn och UK är inte i EU så de kan inte göra ett skit, igorera de bara betala ingeting tillbaka de kan inte göra ett skit då deras verkamhet är ett svart verksamhet , dessutom Michael Pursey som äger tando samt Oxford Consumer Accounts Limitedär ägt Oxford Consumer Accounts Limited sedan 22/2/2022 fast den där företaget är registrerad från 27 may 2020 men Michael Pursey står som VD sen 22/2/22 vilket jag säga betyder att han flyttade till UK och att han har inget kvar i sverige.

Hej
jag skickade mail ang räntan varför finns inte med i deklarationen...då fick jag svar att jag ska själv anmäla det och fick länk med där det står vad jag betalade och ränta med

Ska man räkna alla belop där står räntan och skicka till Skatteverket för ändring

Vet ej ska man räkna från början av lånet eller endast för 2021 jan-dec
Fick inget heller under 2020

Hej,

Du kan rapportera din ränta för 2021 till Skatteverket under Faithful Finance AB.

Du hittar din ränta på följande kontoutdrag
och adressen på mitt lån

Senast ändrad:
Jag mejlade de ni och fick ett mejlsvar att jag betalt in 24000kr i ränta 2021, jag undrar just nu står det i min deklaration att jag ska få tillbaks 13000kr men vad händer om
Jag rapporterar in den här bamsesumman oxå ? Kommer jag få tillbaks mer då ? Men då
Får man inte pengarna i april eller ?

Hej
jag skickade mail ang räntan varför finns inte med i deklarationen...då fick jag svar att jag ska själv anmäla det och fick länk med där det står vad jag betalade och ränta med

Ska man räkna alla belop där står räntan och skicka till Skatteverket för ändring

Vet ej ska man räkna från början av lånet eller endast för 2021 jan-dec
Fick inget heller under 2020

Hej,

Du kan rapportera din ränta för 2021 till Skatteverket under Faithful Finance AB.

Du hittar din ränta på följande kontoutdrag
och adressen på mitt lån
bra då kommer jag deklarera det men kommer inte betala 1 kr till de längre

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp