Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som har testat medlemslån hos Danskebank via unionen?

Har någon här testat medlemslån via unionen hos danskebank?

jag har kommit ner till ”bra betyg” på uc, men har fortfarande en del ff som ligger aktiva, senaste jag tog var dock i mars. (Om det hjälper.)

Har ca 530k i blanco med varierande räntor på 15-17%

Jag tänkte om det är värt att testa att söka? Ändamålet är att använda lånet till ett ”samlingslån” helt enkelt. Så 130k kvar hos en bank + 400k hos danskebank (det är högsta de betalar ut) och sedan extraamortera det mindre lånet i snöbollseffekt.

Någon som vet vilka kriterier de har? Har du/ni lyckats med ”bra” betyg?

all hjälp uppskattas som vanligt!

Senast ändrad:
Jag har lyckats, men de har lösenkrav och vill se lönespecifikationer m.m trots betyg bra.
De sänker räntan efter Riksbanken också så jag rekommenderar det starkt!

Jag har lyckats, men de har lösenkrav och vill se lönespecifikationer m.m trots betyg bra.
De sänker räntan efter Riksbanken också så jag rekommenderar det starkt!
Lösenkrav är inget problem här, kanske värt o testa då!

Kör de typ kreditz? Lönespec är inte heller något problem.

Hej,

Går i tankarna om att eventuellt testa att gå denna vägen via medlemslån. Ni som har fått, hur har betyg och belåning sett ut?
Jag har idag ca 70% belåningsgrad, 5,4UC (mindre bra).

Har länge haft tålamod med att jobba ner belåning och kreditkort vilket jag också fortsatt tänkt göra. Frågan är bara hur länge jag behöver ha tålamod.

Hej,

Går i tankarna om att eventuellt testa att gå denna vägen via medlemslån. Ni som har fått, hur har betyg och belåning sett ut?
Jag har idag ca 70% belåningsgrad, 5,4UC (mindre bra).

Har länge haft tålamod med att jobba ner belåning och kreditkort vilket jag också fortsatt tänkt göra. Frågan är bara hur länge jag behöver ha tålamod.
Med mindre bra kreditvärdighet så blir det avslag sa de i telefonen till mig. Jag gick precis från mindre bra till bra när jag ansökte.

Vad har du i inkomst med tanke på att dem ansåg dig som överbelånad?

Tack för svar! Då är du inte långt bort, skönt! En annan får sitta still i båten ett tag till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp