Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som har investerat i fastighetslån?

Jag är intresserad av att investera på Kameo.
Någon som vill dela med sig?

Det positiva med Kameo är att man får
utbetald ränta varje månad. Tänker investera sparande samt lite skatteåterbäring hos dem istället för fondroboter.

Är det verkligen rätt tid att investera i fastighetsbranschen? Känns som att lågkonjuktur + höjda räntor kommer dra undan fötterna för många utav dom.

Tidigare god erfarenhet utav Kameo.
Skulle inte rekommendera just nu, förmodligen många konkurser inom byggbranschen närmaste året.
Låter du skatteåterbäringen ligga kvar får du ca 1,68 % ränta skattefritt räknad från 13/2.
Räntan får du också månadsvis och det finns inget säkrare ställe för ett sparkonto.
Det tar ca 2 bankdagar om du vill ta ut pengarna vid senare tillfälle.

Senast ändrad:
Håller med varitmedförr, det är massvis med projekt som stannar av just nu och folk som blir varslade. Om inte inflationen visar på en förbättring för mars månad är risken för ytterligare räntehöjning stor.
Jag tittar däremot på börsen och "stabila" fastighetsbolag, blir en fin utveckling långsiktigt när räntorna stabiliserats

Det brukar ses som positivt här om man investerar i liknande och gör förluster..

Hahahah satte kaffet i halsen, vem tycker det? :facejoy:
Minns inte vilka det var men det var ett himla väsen och hackande för att jag hade investerat i trustbuddy för massa år sedan, och stor glädje när dom gick i kk, jag gjorde väl en förlust på ett par hundra kronor eller nåt, och hade väl fått ungefär samma i avkastning.
Dök upp som argument stup i ett när någon inte fick sin vilja fram i diskussioner.

Ett himla ofog att tjäna pengar på andra och samtidigt uppskattat när någon är "lätt" att låna från..

Minns inte vilka det var men det var ett himla väsen och hackande för att jag hade investerat i trustbuddy för massa år sedan, och stor glädje när dom gick i kk, jag gjorde väl en förlust på ett par hundra kronor eller nåt, och hade väl fått ungefär samma i avkastning.
Dök upp som argument stup i ett när någon inte fick sin vilja fram i diskussioner.
Sorgligt, tyvärr för många missunnsamma människor överallt

Tidigare god erfarenhet utav Kameo.
Skulle inte rekommendera just nu, förmodligen många konkurser inom byggbranschen närmaste året.
Låter du skatteåterbäringen ligga kvar får du ca 1,68 % ränta skattefritt räknad från 13/2.
Räntan får du också månadsvis och det finns inget säkrare ställe för ett sparkonto.
Det tar ca 2 bankdagar om du vill ta ut pengarna vid senare tillfälle.

Hörde liknande, folk med tidigare god erfarenhet men det funkar fortfarande för dem.
Det är inte så mycket konkurser inom byggbranschen som man tror. För små/medelstora företagen kanske ja.
Nej, jag investerar redan nu på annat men tänkte variera lite och höra av folk här med just Kameo, så tack så mycket för din feedback. Tar den med mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp